۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 80803713
T T
۰ نفر

برنامه هاي دهه كرامت در استان يزد اعلام شد

۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 80803713
برنامه هاي دهه كرامت در استان يزد اعلام شد

يزد - معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان يزد ، وِيژه برنامه هاي مختلف دهه كرامت در اين استان را اعلام كرد .

حجت الاسلام والمسلمين ' علي كارگر ' روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با تبريك اين دهه افزود: دهه كرامت از روز شنبه 16 شهريورماه مطابق با اول ذيقعده و سالروز ميلاد سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به مدت 10 روز تا ميلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد .

وي خاطر نشان كرد: در طول دهه فرخنده كرامت با همكاري ادارات و نهادهاي فرهنگي در سطح دارالعباده يزد ويژه برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري برگزار مي شود .

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان يزد ، اهم اين برنامه ها را اعزام مبلغان ديني به مجالس و محافل مختلف در يزد و مناطق تابعه ، برگزاري جلسات سخنراني و مديحه سرايي و جشن هاي مولود اين دو نور پاك ذكر كرد .

كارگر خاطرنشان كرد: برگزاري جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ با حضور مردم و بخصوص جوانان و تبيين سيره ، شخصيت و اهميت موضوع دهه كرامت از ديگر برنامه هاي اين ايام فرخنده است .

اين مسئول گفت: برگزاري نمايشگاه هاي مختلف فرهنگي و هنري ، مسابقات مختلف و ايجاد فضاي نشاط و شادي در بين مردم نيز از برنامه هاي مهم دهه كرامت در استان يزد است .

كارگر افزود: بر اساس يك رسم ديرينه و بخاطر اهميتي كه مردم و بخصوص زوج هاي جوان يزدي به دهه كرامت و ايام ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت ثامن الحجج (ع) مي دهند در اين ايام شاد بسياري از پيوندهاي مقدس ازدواج صورت مي گيرد .

وي همچنين از قرائت زيارت خاصه حضرت علي بن موسي الرضا (ع) در طول دهه كرامت در سطح مساجد ، محافل مذهبي و بقاع متبركه و امامزادگان استان و همچنين تبيين و تفسير حديث سلسله الذهب خبر داد .ك3

7536/1968