۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80804590
T T
۰ نفر

آيين گراميداشت سردار كريمي برگزار شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80804590
آيين گراميداشت سردار كريمي برگزار شد

شهرري- آيين گراميداشت سردار شهيد حاج داود كريمي در قطعه فرماندهان بهشت زهرا (س) با حضور جمعي از رزمندگان و همرزمان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش ايرنا، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام دراين آيين كه روز پنجشنبه برگزار شد ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين شهيد افزود: داود كريمي از نخستين افرادي بود كه پس از آغاز جنگ ،خود را به اهواز رساند و در كمتر از يك ماه به جبهه جنگ در جنوب، سر و سامان داد و با راه اندازي ستاد، فرمانده نيروهاي انقلاب در خوزستان شد.

محسن رضايي ادامه داد: اين شهيد يك ولايتي آزاده بود كه داوطلبانه وارد انقلاب،سپاه و جنگ شد و تا آخرين لحظه به اصول انقلاب پايبند بود.

حاج داود كريمي از اعضاي اصلي تشكيل دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و عضو هيات مركزي سپاه تهران بود كه با شروع جنگ به منطقه جنوب و سپس غرب رفت.

اين فرمانده شهيد پايه گذار نخستين دژ مستحكم دفاع از كشور در روزهاي آغازين جنگ تحميلي در اهواز بود كه بعدها به نام «پايگاه منتظران شهادت» نامگذاري شد.

در فاصله سال هاي 1365 تا 1367 حاج داود كريمي به شرق كشور رفت، او در اين دوره با سمت فرماندهي قرارگاه مركزي محمد رسول الله و قرارگاه هاي تاكتيكي تابعه شرق كشور در قالب طرح «والعاديات»، مسوول مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر بود.

شهيد كريمي در عمليات الفجر هشت در فاو شيميايي شد و در عمليات مرصاد در سال پاياني جنگ حضور يافت و تركش گلوله اي در قلب وي جا گرفت.

وي در ارديبهشت ماه 1373 به كارگاه قالبسازي اش بازگشت و در همان خانه كوچكش در نزديكي نازي آباد تا پايان عمر زندگي كرد. حاج داوود خرداد 1382 بيماري اش شدت گرفت و بستري شد.

سرانجام حاج داود كريمي در نيمه شهريورماه 1383 بر اثر جراحات ريوي ناشي از شيميايي به شهادت رسيد و بنا بر وصيتش، حجت الاسلام حاج سيد حسن خميني بر پيكرش نماز خواند.

تهرام /1600 /