۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80804867
T T
۰ نفر

حضور پر رنگ ايران در نمايشگاه بين المللي كتاب مسكو

۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80804867
حضور پر رنگ ايران در نمايشگاه بين المللي كتاب مسكو

مسكو - جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه بين المللي كتاب مسكو كه از دو روز پيش در پايتخت روسيه آغاز بكار كرده است، حضور پررنگ و چشمگيري دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب مسكو همانند سال هاي گذشته در مجموعه نمايشگاهي'مركز نمايشگاههاي سراسري روسيه' در محدوده اي به وسعت 30 هزار مترمربع داير شده است.

در اين نمايشگاه بين المللي ناشران و موسسات فرهنگي از 56 كشور جهان ازجمله ايران، اوكراين، آلمان، آمريكا، لهستان، چين و كوبا و نيز 1241 سازمان و موسسه انتشارتي از مناطق مختلف روسيه شركت دارند و محصولات چاپي و كتاب هاي توليدي خود را عرضه كرده اند.

مجارستان به عنوان مهمان ويژه در نمايشگاه بيست و ششم حضور دارد و معاون نخست وزير اين كشور در مراسم افتتاحيه حضور داشت .

رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران همچون سال هاي پيش، حضوري فعال در نمايشگاه بين المللي كتاب مسكو دارد و با عرضه بيش از60 عنوان كتاب منتشره خود در زمينه هاي مختلف ادبي، تاريخي و علمي، كام دوستداران فرهنگ ، هنر و ادبيات ايران را سيراب مي سازد.

ترجمه روسي مثنوي در دو گونه شش جلدي و دو جلدي ، ترجمه روسي آثار حضرت امام خميني (ره)، ترجمه روسي ارزش ميراث صوفيه، هدايت و مشورت در اسلام ، نظام سياسي و دولت در اسلام، گزيده داستان هاي معاصر ايراني در دوجلد، جلدهاي اول و دوم قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب از جمله آثار منتشر شده از سوي رايزني فرهنگي كشورمان در روسيه است كه در اين نمايشگاه عرضه شده است.

موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران هم به نمايندگي از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در غرفه اي 24 متري در بخش خارجي نمايشگاه مسكو كتاب هاي خود را عرضه كرده است.

در اين غرفه بيش از300 اثر از ناشران ايران در حوزه‌هاي مختلفي مانند دين، هنر، ادبيات، داستان، شعر، موسيقي، ادبيات دفاع مقدس و ايران‌شناسي عرضه شده است.

بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب مسكو تا فردا (يكشنبه) داير خواهد بود.

اروپام/2242**518 ** 1064