۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80807751
T T
۰ نفر

كاربران اينترنت در آمريكا نگران امنيت اطلاعات

۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80807751
كاربران اينترنت در آمريكا نگران امنيت اطلاعات

تهران– كارشناسان امنيت فضاي سايبر در مركز تحقيقات پيو (PEW) اعلام كردند كه كاربران اينترنت در آمريكا نگران امنيت اطلاعات كاربري خود در فضاي مجازي هستند.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از پايگاه خبري سن خوزه مركوري نيوز، كاربران به دنبال افشاي دسترسي آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) به اطلاعات آنها هنوز نگران دسترسي دولت آمريكا به داده هاي الكترونيكي حتي رمزگذاري شده هستند.

برخي از اين كارشناسان مي گويند گزارش هاي منتشرشده مبني بر فعاليت هاي آژانس امنيت ملي آمريكا براي دستيابي به فناوري پيشرفته اي كه چرخش اطلاعات در اينترنت را پنهان مي كند، ممكن است سبب در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعات كاربران توسط هكرها شود.

روزنامه هاي نيويورك تايمز، روزنامه گاردين انگليس و وب سايت پرو پابليكا گزارش دادند كه آژانس امنيت ملي آمريكا به بسياري از وب سايت هاي شخصي كه رمزگذاري نيز شده بودند، دسترسي پيدا كرده است.

آژانس امنيت ملي آمريكا از سال 2000 با دولت انگليس همكاري مي كند و تا كنون ميلياردها دلار صرف فناوري رمز گشايي و دستيابي به نرم افزار 'درب پشتي' كرده است كه به وسيله آن مي توان قبل از رمزگذاري داده ها به اطلاعات كاربران اينترنت دسترسي پيدا كرد.

افشاگري توانايي هاي آژانس امنيت ملي آمريكا در دسترسي به اطلاعات خصوصي مردم فرصت مناسبي را براي دولت ها و هكرها به وجود آورده است تا به اطلاعات جمع كثيري از مردم آمريكا دست يابند.

بررسي منتشر شده توسط مركز تحقيقات پيو (PEW) پيش از افشاي برنامه آژانس امنيت ملي آمريكا نشان داد كه آمريكايي ها به طور فزاينده اي درمورد حفاظت از اطلاعات خود نگران هستند .

در اين گزارش آمده است حدود 86 درصد از كاربران بزرگسال اينترنت از نظارت توسط مردم و يا سازمان هاي ديگر جلوگيري مي كنند و 21 درصد از آنها پست الكترونيك و يا حساب كاربري شان در شبكه هاي اجتماعي هك شده است. همچنين اطلاعات مهم و حساس از جمله امنيت اجتماعي، حساب بانكي و شماره كارت اعتباري 11 درصد از آن ها تا كنون به سرقت رفته است .

اخيرا انتشار اطلاعات مربوط به فعاليت هاي جاسوسي دولت آمريكا توسط يكي از پيمانكاران پيشين سازمان امنيت ملي اين كشور ، توجه دولت ها را بيش از پيش بر روي ارتقاي امنيت سرويس هاي اطلاعاتي و بحث حفاظت اطلاعات در برابر دست اندازي هاي امريكا متمركز كرده است.

علمي(6)**م.پ**1581
۰ نفر