۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 80812630
T T
۰ نفر
حدود یك هزار دانشجوی بسیجی گیلان به اردوهای جهادی اعزام شدند

رشت - مسوول سازندگی و كارآمد سازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان از اعزام حدود یك هزار دانشجوی بسیجی این استان به اردوهای جهادی خبر داد .

' حسین حیدریان ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : این تعداد از دانشجویان از اول تیرماه امسال تاكنون به اردوهای جهادی اعزام شدند .

وی اظهار داشت : دانشجویان در اردوهای جهادی در قالب گروه های مختلف به مناطق محروم شهرستان هایی از جمله رودسر ، املش ، تالش ، رضوانشهر ، شفت ، لنگرود و لاهیجان اعزام شدند .

وی با بیان این كه اردوهای جهادی حس مطالبه گری را در جوانان به وجود می آورند ، خاطر نشان كرد : دانشجویان در اردوهای جهادی از مسوولان برای رفع مشكلات مناطق محروم كمك خواسته و آنها را با مناطق محروم ارتباط می دهند .

مسوول سازندگی و كارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان خدمت رسانی و محرومیت زدایی را از اهداف اردوهای جهادی عنوان و تصریح كرد : دانشجویان در اردوهای جهادی با انجام كارهای عمرانی ، بهداشت و درمان در عرصه های مردمی حضور می یابند .

وی با اشاره به كاركردهای عمرانی ، بهداشت و درمان ، فرهنگی و علمی در اردوهای جهادی اظهار كرد : بیشتر كارها در بخش عمرانی سخت افزاری و پروژه های كوچك و زودبازده است .

وی با بیان این كه بهداشت و درمان به عهده دانشجویان علوم پزشكی ، متخصصان و پزشكان است ، یادآور شد : كاركرد فرهنگی نیز امور نرم افزاری و ارتقاء فرهنگ و سلامت روحی و روانی در روستاها را شامل می شود .

مسوول سازندگی و كارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان خاطر نشان ساخت : كاركرد علمی اردوهای جهادی نیز برای ارتقای بنیه علمی ، افزایش مهارت و توان افزایی افراد روستایی است . ك/3

7286/604