۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80813894
T T
۰ نفر

امام جمعه اردبیل: آمریكا قابل اعتماد نیست

۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80813894
امام جمعه اردبیل: آمریكا قابل اعتماد نیست

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریكا عنصری خطرناك و شیطان بزرگ است و طرف مذاكره قابل اعتمادی برای جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین 'سیدحسن عاملی' در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: تا زمانی كه آمریكا خود را خارج از قوانین و مقررات بین المللی، خارج از مسوولیت پذیری و پلیس جهانی می داند نمی توان با این دولت قلدر بر سر میزمذاكره نشست .

وی بیان كرد: آمریكا در مسائل جهانی بر اساس منافع نامشروع خود اقدام كرده و كوچكترین محدودیت را در این زمینه قبول نمی كند لذا در این وضعیت نمی توان به این دولت اعتماد كرده و به مصالحه فكر كرد .

امام جمعه اردبیل با بیان اینكه آمریكا در سیاستهای جهانی توجه و احترام به مقررات بین المللی را كسر شان خود می داند اظهار كرد: آمریكاییها بدون توجه به سازمان ملل و شورای امنیت در امور داخلی كشورها دخالت كرده و به آنها لشگركشی می كنند و در واقع هرگونه اجازه از شورای امنیت را اهانت به خود می دانند.

وی گفت: آمریكاییها اعلام كرده اند كه مرگ واشنگتن زمانی است كه متوسل به اجازه و مجوز از سازمان ملل و شورای امنیت شود، این امر در واقع اهانت به ملتها است.

او افزود: در موضوع حمله نظامی به سوریه، آمریكا هیچ توجهی به افكار عمومی و سازمان ملل نكرده و قصد حمله به آن كشور را داشت.

حجت الاسلام عاملی گفت: اگر آمریكاییها از حمله به سوریه منصرف شدند بخاطر احترام به افكار عمومی و مقررات بین المللی نبود بلكه از سرناچاری به این امر تن دردادند، آنها در واقع بخاطر امنیت رژیم صهیونیستی از مواضع خود عقب نشستند زیرا می دانستند كه در صورت حمله به سوریه، تل آویو از سوی جبهه مقاومت با خاك یكسان می شود.

وی افزود: یك عده می خواهند در ذهن نسل جوان این توهم را جا بیاندازند كه با عقب نشینی در برابر آمریكا و غرب می توان با آنها مصالحه كرد اما آنها سخت در اشتباهند زیرا كه یك قدم عقب نشینی در برابر این دولتها موجب می شود كه آنها دو قدم پیشروی كنند.

امام جمعه اردبیل افزود: برای گرفتن حق باید پایداری كرد و عقب نشینی از اصول و مواضع چاره كار نیست.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات آمریكاییها علیه ملت ایران گفت: موضوع كودتای 28 مرداد هرگز از ذهن ما نخواهد رفت، آمریكا با ترتیب دادن این كودتا موجب عقبماندگی 25 ساله ایران شد و سرمایه عظیمی از ملت ایران هدر داد.

او بیان كرد: جای بسی تعجب است كه با وجود افشای اسناد دخالت آمریكا در این كودتا، واشنگتن هنوز در این زمینه از ملت ایران عذرخواهی نكرده است.

حجت الاسلام عاملیهمچنین ساقط كردن هواپیمایی مسافربری ایران در سال 67 را از جمله اقدامات وحشیانه آمریكاییها در قبال مردم ایران ذكر و بیان كرد: واشنگتن در زمینه قتل فجیع 298 مسافر بیگناه این هواپیما نیز از مردم ما عذرخواهی نكرد.

وی گفت: هیچ اثری از روحیه حق پذیری در آمریكاییها دیده نمی شود و نمی توان در برابر این حكومت ستمكار از خود نرمش نشان داد.

امام جمعه اردبیل همچنین به بحران سوریه و نقش آفرینی آمریكا، فرانسه، انگلیس، تركیه و عربستان در آن اشاره و بیان كرد: این كشورها موضوع سوریه را یكی از عوامل امنیت خود دانسته و خواستار سرنگونی دولت قانونی بشار اسد هستند.

وی بیان كرد: تركیه و عربستان میلیاردها دلار در بحران سوریه خرج كرده اند و خواستار تهاجم نظامی هستند و این درحالی است كه برخیها از ایران می خواهند كه نقشی در موضوع سوریه نداشته باشند.

حجت الاسلام عاملی گفت: سوریه یكی از مواضع و استحكامات جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت است، اقتدار یك كشور تنها به امنیت در مرزهای خود نیست بلكه این امر بستگی به اقتدار و جایگاه جهانی دارد.

وی تاكید كرد كه همه كشورها از جمله خود آمریكاییها می دانند و به این حقیقت اذعان دارند كه ایران قلب تحولات خاورمیانه است و باید در حل و فصل مسائل این منطقه به جمهوری اسلامی ایران و مواضع برحقش توجه كرد.
۰ نفر