۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۱۰
کد خبر: 80815880
T T
۰ نفر

خون شهید آیت الله مدنی بصیرت را در جامعه ترویج داد

۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۱۰
کد خبر: 80815880
خون شهید آیت الله مدنی بصیرت را در جامعه ترویج داد

همدان- معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران گفت: خون شهیدانی چون آیت الله مدنی و آیت الله بهشتی نقاب از چهره نفاق برداشت و بصیرت را در جامعه ترویج داد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید 'ابراهیم رییسی' شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت الله 'مدنی' اظهار داشت: شهید آیت الله مدنی انسانی ربانی بود كه جلوه ای از خدا را برای بشر نمایان ساخت و انسان ها را به یاد خدا می انداخت.

وی افزود: از آن جا كه شهید آیت الله مدنی عالمی ربانی بود و به مقام رفیع شهادت نیز نایل شد دارای دو حیات طیبه و جاودانه در نزد خداوند است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: شهید آیت الله مدنی به مقام كرامت نفس نایل شده بود و دیگران را نیز همچون رهبری فرزانه كه در قله كرامت نفس ایستاده است، به این راه هدایت می كرد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی تصریح كرد: انسانهای بزرگی چون این شهید عالی مقام كه به درجه بخشش رسیده بودند و جان، مال و آبرو خود را در راه خدا وقف كرده بودند، قبل از آن كه به مقام شامخ شهادت دست یابند، به كرامت رسیدند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این كه ایران اسلامی از وجود نیروی های علمی چیزی كم ندارد، گفت: مولفه بزرگ جامعه ایرانی وجود مردم با كرامت است كه آن را از گزند دشمن حفظ و امنیت كشور را تضمین كرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با تأكید بر این كه شهادت آیت الله مدنی عمق شرارت و ذلت برخی از انسان ها و منافقین را آشكار ساخت، اظهار داشت: پست تر از منافقین افرادی هستند كه به منافقین امان دادند و داعیه دار حقوق بشر بوده و روزگار مردم عراق و سوریه را سیاه كردند.

وی تشریح كرد: دشمن همواره تلاش كرده است كه میان ملت ایران ایجاد دو دلی و تردید كرده تا بتواند به نیات شوم خود دست یابد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: هزاران شبكه ماهواره ای تلاش می كنند تا با ایجاد شبهه های فكری، تقوای جامعه ایرانی را كم رنگ كند كه خون شهدایی چون آیت الله مدنی سد راه آن ها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی ادامه داد: مراسم تجلیل از شهدای عالی قدر بسیار پسندیده است چرا كه انسان را به یاد خدا می اندازد؛ اما تجلیل بدون تحلیل نمی تواند، به رشد و آگاهی جامعه و انسان ها كمك شایانی كند.

وی تصریح كرد: باید تحلیل كرد كه شهدای ما چه افرادی بودند و دشمنان ما چه نیتی داشتند و پیام آن ها چه بود و راه ما چگونه ترسیم می شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: باید از مجلس بزرگداشتی چون شهید آیت الله مدنی درس كرامت نفس بگیریم و در خود ظرفیت های لازم را ایجاد كنیم تا از خط خدا خارج نشویم.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به اینكه شهید آیت الله مدنی انسانی ساخته شده از كرامت نفس و دارای قلبی با ظرفیت بود؛ گفت: سبك زندگی كه مقام معظم رهبری بر آن تأكید كردند می تواند انسان را با ظرفیت كند و ارتباط انسان با خود، با خدا، با دیگران و باهستی را متعادل كند.

وی تأكید كرد: اگر دروغ و خودپسندی و خودخواهی در انسان ها فروكش كرده و ارتباط چهار گانه به تعادل برسد، بسیاری از پرونده های موجود در قوه قضاییه نیز از بین خواهد رفت.

در این مراسم از كتاب 'جامعیتی چون شهید مدنی' كه توسط موسسه 'شهید محراب آیت الله مدنی همدان' در پنج فصل زندگی نامه، تحصیلات، مناجات ها، مبارزات سیاسی و سیره زندگی وی تدوین و به چاپ رسیده است با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسوولان ارشد استان همدان رو نمایی شد.

7532/576