۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳
کد خبر: 80817690
T T
۰ نفر
با تلاش پزشكان بيمارستان حضرت ابوالفضل ميناب يك بيمار 25 ساله از تومور مخچه رهايي يافت

بندرعباس- با تلاش پزشكان بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب و پس از يك جراحي هشت و نيم ساعته يك بيمار 25 ساله از تومور مخچه رهايي يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، روز دوشنبه، اين بيمار اهل و ساكن كرمان با علائم سردرد شديد به بيمارستان ميناب مراجعه كرد كه پس از انجام آزمايشات و ام آر آي با تشخيص تومور مخچه مورد عمل جراحي قرار گرفت و بهبود يافت.

جراح مغز و اعصاب بيمارستان حضرت ابوالفضل ميناب كه عهده دار انجام اين عمل جراحي بوده به خبرنگاران اظهار داشت: پس از انجام آزمايشان بر روي بيمار، تومور مخچه با گسترش به داخل كانال نخائي با فشار بر روي بصل النخاع و افزايش فشار داخل جمجمه تشخيص داده شد .

دكتر 'علي طيبي ميبدي' افزود: عمل اين بيمار به دليل آنكه تومور وي به علت مجاورت در بصل النخاع كه كنترل كننده تنفس و قلب و علائم حياتي بيمار است و اعصاب جمجمه تحتاني كه بلع بيمار را كنترل مي كند، با ريسك بالا همراه بود.

وي تصريح كرد: اين عمل جراحي حدود هشت و نيم ساعت به طول انجاميد كه با همكاري كادر فعال اتاق عمل و امكانات بسيار خوب بيمارستان ابوالفضل شهرستان ميناب توانستيم اين جراحي را با موفقيت به پايان برسانيم و بيمار بدون هيچ گونه عوارض و فشار خون طبيعي به بخش بستري انتقال يافت.

اين پزشك متخصص خاطرنشان كرد: بيمار يك هفته پس از عمل جراحي با حال عمومي خوب و بدون هيچ گونه نقص عصبي از بيمارستان مرخص شد.ك/3

7198/668