۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80818341
T T
۰ نفر
نخستين دوره مسابقات جهاني كشتي پهلواني در خرم آباد برگزار مي شود

سنندج - رييس فدراسيون ورزش باستاني، كشتي پهلواني و زورخانه اي گفت: وي در ادامه از برگزاري مسابقات جهاني كشتي در لرستان خبر داد و گفت: اولين دوره مسابقات جهاني كشتي پهلواني در روزهاي 9 و 10 آبان‌ جاري در خرم آباد برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد رضا طالقاني روز دوشنبه در مجمع انتخابات هيات ورزش هاي زورخانه اي كردستان در سنندج گفت: در صدد هستيم كه بعد از مسابقات انتخابي تيم ملي كه هفته آينده در اراك برگزار مي شود، نخسيتن اردوي تيم ملي را در استان كردستان برگزار كنيم.

وي اظهار كرد: در استان كردستان همه اسباب لازم براي توسعه ورزش هاي زورخانه اي مهيا است و در هيچ جاي كشور به اين اندازه بستر توسعه مهيا نيست و اين مهم نشات گرفته از فرهنگ سليس، روان و پاك مردمان منطقه و منش پهلواني ورزشكاران است.

وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح پهلوانك ها گفت: اشاعه مرام پهلواني بايد از پهلوانك ها شروع شود و اين طرح در سطح كشور از كردستان، كرمان و اصفهان آغاز شده است.

به گفته وي اجراي طرح پهلوانك ها در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ و منش پهلواني بسيار موثر است.

طالقاني اظهار كرد: ورزش زورخانه اي و پهلواني از ورزش هاي ملي، مذهبي و ميهني ماست و مي‌توان گفت زورخانه بعد از مسجد مكان بسيار مقدسي براي ورزشكاران است.

وي با اشاره به انتخاب رييس هيات ورزش هاي پهلواني وزورخانه اي استان كردستان اظهار اميدواري كرد كه از اين پس شاهد اعتلا و تقويت بيشتر اين ورزش باستاني در استان باشيم.

وي با بيان اينكه در كشور حواشي براي ورزش هاي كشتي و زورخانه اي زياد است گفت: در چند سال گذشته بهترين و بدون حاشيه ترين مسابقات ورزشي زورخانه اي و كشتي پهلواني در كردستان برگزار شده است.

رييس فدراسيون ورزش باستاني، كشتي پهلواني و زورخانه اي با اشاره به استعدادها و توانايي هاي ورزشكاران كردستاني گفت: كردستان تنها استان داراي دو تيم ورزش باستاني در كشور است.

وي گفت: وجود دو تيم ورزش باستاني در كردستان نشانه توانمندي و ظرفيت بالاي اين استان در ورزش هاي زورخانه اي و پهلواني است.

وي با اشاره به انتخاب كرستان به عنوان اولين جايگاه براي انجام كار علمي كاربردي اظهار كرد: در اين راستا و با همكاري عبدالله عزيزي پيشكسوت اين ورزش باستاني يك كلاس بين المللي در سطح بسيار بالا و همچنين چندين اردو در استان برگزار شد.ك/2

7348/570