به گزارش ايرنا، سالار عرفاني نسب روز شنبه در جمع مديران مدارس استثنايي استان در سنندج افزود: كودكان استثنايي نيز مانند ساير كودكان داراي استعدادها و توانايي هايي هستند كه لازم است با ايجاد امكانات لازم، زمينه شكوفايي توانايي اين افراد فراهم شود.
وي با تقدير از مديران و مسوولان مدارس استثنايي استان در اجراي مسووليت سنگين تعليم و تربيت دانش آموزان با نيازهاي ويژه، از دانش آموزان استثنايي به عنوان فرشتگان روي زمين نام برد و خواسيار توجه جدي به آنان شد.
وي در ادامه با اشاره به اهميت سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي نو آموزان بدو ورود به دبستان، اجراي آن در سطح استان و بررسي وضعيت دانش آموزان براي ورود به دبستان را ضروري دانست.
عرفاني نسب بر پيگيري اعتبارات سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان، آموزش اولياي دانش آموزان و همسو سازي تعليم و تربيت خانه و مدرسه، تقويت برنامه هاي تربيت بدني و پرورشي مدارس استثنايي و معرفي توانمندي كودكان استثنايي به جامعه تاكيد كرد.
رييس آموزش و پرورش استثنايي كردستان نيز در اين نشست تلاش در راستاي هوشمند سازي كلاس هاي درس مدارس استثنايي، ساماندهي و مديريت نيروي انساني، اجرايي كردن شيوه نامه گروه هاي آموزشي و توانبخشي و آموزش خانواده را از جمله برنامه هاي اولويت دار اين اداره عنوان كرد.
حسن صمدي با اشاره به اجراي مطلوب سنجش نو آموزان در سطح استان و بررسي وضعيت جسماني و آمادگي تحصيلي بيش از 24 هزار نفر از نو آموزان استان افزود: بيش از 97 درصد از نو آموزان استان در طرح سنجش مورد ارزيابي قرار گرفته اند.
وي ايجاد چهار كلاس ضميمه روستايي، دو كلاس در دلبران شهرستان قروه، يك كلاس در زرينه اوباتو و يك كلاس در نبي آباد و همچنين راه اندازي يك مركز مشكلات يادگيري در شهرستان مريوان را از اقدامات آموزش و پرورش استثنايي در سال تحصيلي 92-91 بر شمرد.
رييس آموزش و پرورش استثنايي كردستان همچنين هوشمند سازي بيش از 20 درصد كلاس هاي درس، ايجاد سه پايگاه فعاليت تابستاني، پرداخت كامل هزينه هاي سرويس هاي اياب و ذهاب دانش آموزان و توجه جدي به فعاليت هاي پرورشي و تربيت بدني را ديگر اقدامات استان در سال تحصيلي گذشته عنوان كرد.ك/2
7348/533
سنندج - مديركل آموزش و پرورش كردستان با تاكيد بر هوشمندسازي مدارس استثنايي استان گفت: توانمندي هاي كودكان استثنايي بايد به جامعه معرفي شود.