۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۰
کد خبر: 80825540
T T
۰ نفر

دارالعباده یزد 38 هزار رزمنده دفاع مقدس دارد

۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۰
کد خبر: 80825540
دارالعباده یزد 38 هزار رزمنده دفاع مقدس دارد

یزد - سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 38 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در میادین نبرد حق علیه باطل شركت كردند .

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا ، ' علی محمد خواجه حسینی ' در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: از هر 10 رزمنده یزدی كه در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل شركت كرده است یك نفر آنها به فوز عظیم شهادت نائل شده است .

وی خاطرنشان كرد: این آمار خود نشان دهنده ایثار ، فداكاری ، جانفشانی ، مقاومت و اخلاص و فداكاری رزمندگان دارالعباده یزد به نظام ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می باشد .

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد گفت: رزمندگان جانبركف استان یزد در طول هشت سال دفاع مقدس همواره برای دفاع از میهن اسلامی در خط مقدم ایثار و جانفشانی بوده اند و این مایه عزت و افتخار است .

خواجه حسینی به ذكر برنامه های استان در هفته دفاع مقدس استان در بخش های مختلف با همكاری سایر دستگاههای اجرایی و بر باشكوه برگزارشدن آنها تاكید كرد .

وی گفت: هفته دفاع مقدس اوج عزت و اقتدار ملت شجاع و مومن ما در مقابل توطئه های استكبار جهانی است و لذا همیشه باید زنده بماند و ارزش های آن به نسل جوان منتقل شود .

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همچنین در ادامه از ساخت موزه و مركز فرهنگی دفاع مقدس در یزد خبر داد كه طبق برنامه در حال تكمیل و انجام طرح است .

خواجه حسینی همچنین به تدوین كتاب شهدا و دفاع مقدس اشاره كرد كه در برخی از شهرستان های استان آغاز شده كه خود نقش مهمی در ذكر خاطرات و فرهنگ ایثار خواهد داشت .ك2

7536/1968