۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۴
کد خبر: 80825654
T T
۰ نفر

دفاع مقدس عصاره فضایل رزمندگان تاریخ اسلام است

۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۴
کد خبر: 80825654
دفاع مقدس عصاره فضایل رزمندگان تاریخ اسلام است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دفاع مقدس نماد ایمان، ولایت مداری، مقاومت و عصاره فضایل رزمندگان در طول تاریخ اسلام و ایران است.

به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یكشنبه در آیین رژه یگان های نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر افزود: ایران انقلابی از آغاز طلوع خود با حبهه دین ستیزی جهان استكبار مواجه شد اما رزمندگان اسلام ، نیروهای مسلح ، پشتیبانی مردمی ، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری شكوه مقاومت تاریخی برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی یادآورشد: دفاع مقدس روحی برای نیروهای مسلح و شروعی برای پیشرفت در عرصه های مختلف و تكنولوژی نظامی و توانمندی در عرصه های مختلف میدانی بود.

امام جمعه بوشهر اضافه كرد: هم اینك نیروهای مسلح در تمامی شاخصه های نظامی دارای توانمندی های بالا در حوزه تهاجم و دفاع ، صف و میدان هستند و با ایمان و دانش نظامی و برخورداری از قدرت میدانی عملیاتی در كنار رهبری حماسه آفرینی می كنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر خط مقدم دفاع مقدس جنوب هستند و گوش به فرمان فرمانده كل قوا از كیان میهن و اسلام دفاع می كنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: سرتعظیم در مقابل پیشكسوتان عرصه جهاد و شهادت ، خانواده های شهدا و ایثار گران فرود می آوریم و هیچ وقت حماسه آفرینی كسانی كه سمبل ایثار و از خودگذشتگی هستند نباید فراموش شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز در این آیین گفت: 31 شهریور ماه هر سال بر تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران یادآور شكل گیری حماسه عظیمی است كه ایران و انقلاب اسلامی را از گزند دشمنان كینه توز محافظت كرد.

سردار علی رزمجو افزود: دفاع مقدس سرچشمه عزت و سعادت و سیادت پایان ناپذیری است كه ملت ایران اسلامی رابه اوج سربلندی خود رساند.

وی یادآورشد: هفته دفاع مقدس ما عنایت خداوند در نصرت مظلومانه و غلبه لشكریان خدا بر قدرت های ظالم است و سیلی محكمی بر دشمن نواخت و صراط مستقیم مبارزان و آزادی خواهان را ترسیم كرد كه امروز در بیداری اسلامی امواج آن قابل مشاهده است.

سردار رزمجو ادامه داد: خدا را شاكریم كه امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف قدرتی بی نظیر در مقیاس جهانی است .

وی گفت: در راستای بزرگداشت و نمایش بخشی از توانمندی رزمندگان امروز عملیات خیبر كه رزمندگان استان بوشهر نقش برجسته ای در آن ایفا كردند در كنار آب های نیلگون خیلج فارس حدفاصل شركت ملی نفتكش تا اسكله جلالی بازسازی خواهد شد.

در این آیین یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در میدان از مقابل تمثال شهدا ، امام راحل و مقام معظم رهبری رژه رفتند.ك/2

628