۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 80826413
T T
۰ نفر
ميوه و سيمان بيشترين ميزان صادرات آذربايجان غربي را به خود اختصاص داده است

اروميه - ناظر گمركات آذربايجان غربي گفت: ميوه و سيمان بيشترين ميزان صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

ميرهاشم سيد احمدي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال صادرات كالاهاي غيرنفتي از گمركات و بازارچه‌هاي مرزي استان رشد چشمگيري داشته است كه اين امر نشان از رشد و توسعه اقتصادي منطقه دارد.

وي اظهار كرد: امسال 987 هزار و 937 تن كالا به ارزش 291 ميليون و 797 هزار و 214 دلار از گمركات و بازارچه‌هاي مرزي استان صادر شده است كه 93 درصد آن از طريق گمركات، شش درصد از طريق بازارچه ها و يك درصد نيز به صورت چمداني بوده است.

وي اضافه كرد: صادرات كالا از گمركات و بازارچه‌هاي مرزي آذربايجان غربي نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 57 درصد افزايش و از نظر ارزش دلاري 26 درصد افزايش يافته است.

سيداحمدي افزود: امسال ميوه و سيمان به ترتيب به ارزش 58 ميليون دلار و 53 ميليون دلار بيشترين سهم صادرات استان را در ميان محصولات صادراتي به خود اختصاص داده اند.

ناظر گمركات آذربايجان غربي گفت: كشورهاي عراق، تركيه و تركمنستان سه كشوري هستند كه بيشترين صادرات استان به آنها انجام گرفته است.

وي ادامه داد: در سالجاري يك ميليون و 300 هزار نفر مسافر از مرزهاي استان تردد كرده اند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد دارد.

8137/581/ 1645
۰ نفر