۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 80827672
T T
۰ نفر
سال تحصيلي جديد با نواختن زنگ مهر و مقاومت در گيلان آغاز شد

رشت - سال تحصيلي 93 - 92 در استان گيلان صبح روز دوشنبه با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در استان گيلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 385 هزار دانش آموز گيلاني با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت راهي بوستان هاي علم و دانش استان شدند.

زنگ مهر و مقاومت در دبيرستان پسرانه دكتر شهيد بهشتي رشت نيز با حضور دكتر 'محمدباقر نوبخت' معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور به صدا درآمد.

در اين مراسم استاندار گيلان، نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران و مسوولان آموزش و پرورش استان گيلان حضور داشتند.

مديركل آموزش و پرورش استان گيلان در مراسم نمادين نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبيرستان پسرانه دكتر شهيد بهشتي رشت ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي 93 - 92 به دانش آموزان گفت: دانش آموزان براي سال تحصيلي پر از موفقيت تلاش كنند.

'ايوب نجف زاده' با بيان اين كه آموزش و پرورش سنگ بناي توسعه هر جامعه است، افزود: توسعه پايدار در هر جامعه اي به عملكرد آموزش و پرورش بستگي دارد.

وي اظهار داشت: حدود 385 هزار دانش آموز در حدود چهار هزار واحد آموزشي در 20 هزار كلاس درس در استان گيلان سال تحصيلي جديد را آغاز كردند.

وي با بيان اين كه 15 درصد جمعيت استان گيلان دانش آموز هستند، خاطر نشان كرد: اين رقم در ميانگين كشوري 18 درصد است.

مديركل آموزش و پرورش استان گيلان يادآور شد: نسبت معلم به دانش آموز در استان گيلان يك به 15 است كه با ميانگين كشوري تفاوتي نداريم.

وي از دانش آموزان خواست تا براي كسب علم و دانش و رسيدن به مدارج بالا با پشتكار درس بخوانند و از بزرگان و چهره هاي موفق الگو بگيرند.

در اين مراسم پيام 'علي اصغر فاني' سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد قرائت شد. ك/2.

7286/ 603