۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷
کد خبر: 80827697
T T
۰ نفر

زنگ مهر و ايثار در مدارس دزفول نواخته شد

۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷
کد خبر: 80827697
زنگ مهر و ايثار در مدارس دزفول نواخته شد

دزفول- در نخستين روز مهر و دومين روز از هفته دفاع مقدس زنگ مهر و ايثار روز دوشنبه در مدارس دزفول نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امام جمعه دزفول در آيين بازگشايي مدارس در دبيرستان دخترانه مكتب زينب (س) آغاز سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس را تبريك گفت و افزود: همگان بايد با علم آموزي در تعالي و پيشرفت كشور تلاش كنند.

حجت الاسلام 'سيدمحمدعلي قاضي دزفولي' به روايتي از امام علي (ع) در خصوص اهميت علم آموزي و جايگاه آن در قرآن اشاره كرد و گفت: خداوند از نادان عهد نگرفته كه علم بياموزد بلكه از دانا عهد گرفته تا نادان را آموزش دهد.

وي از دانش آموزان خواست با توكل بر خداوند متعال سالي توام با فعاليت و تلاش را آغاز كنند.

فرماندار ويژه دزفول نيز آغاز سال تحصيلي جديد را بهاري نو عنوان كرد و افزود: بيشتر دانشمندان پايه هاي علوم مختلف را از قرآن فرا گرفته اند.

عبدالرضا احساني نيا با بيان اينكه هر كشوري كه در علم پيشتاز باشد در عرصه جهاني موفق تر و پوياتر است گفت: دانش آموزان، سال تحصيلي را با توكل برخدا و برنامه ريزي منسجم آغاز كنند.

فرماندار ويژه دزفول موشك باران شهر مقاوم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس را يادآور شد و افزود: جشن سال تحصيلي در 33 سال پيش به دليل موشك باران دشمن بعثي برگزار نشد.

وي اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامي سعي داشتند نهال نوپاي انقلاب را از پاي درآورند ولي دانش آموزان با رشادت و جانفشاني خود مانع اين كار شدند.

مدير آموزش و پرورش دزفول نيز ضمن تبريك بازگشايي مدارس، تعداد دانش آموزان دزفول را 70 هزار نفر عنوان كرد و گفت: 356 واحد آموزشي شامل 178 مدرسه ابتدايي ،103 مدرسه دوره اول دبيرستان ،57 مدرسه دوره دوم دبيرستان و 18 مدرسه فني حرفه اي سال جديد تحصيلي را در دزفول آغاز كردند.

غلامرضا نصراله پور افزود: آموزش و پرورش با تشكيل كميته پروژه مهر از ماه ها پيش تلاش كرد تا دانش آموزان با اميد بيشتر و روحيه اي مضاعف سال تحصيلي را آغاز كنند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج دزفول نيز با گراميداشت ياد وخاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان با پيروي از ولايت فقيه قله هاي پيروزي را فتح كردند.

سرهنگ پاسدار عبدالامير محتشمي راد از دانش آموزان خواست فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در زندگي خود جاري و عفاف و حجاب را به خوبي رعايت كنند.

در اين آيين نماينده اداره كل آموزش و پرورش خوزستان پيام سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدير كل آموزش و پرورش خوزستان را قرائت كرد.

اجراي سرود توسط گروه ناشنوايان دزفول و تجليل از آنان توسط مجمع خيرين مدرسه ساز از ديگر بخش هاي اين آيين بود.648/7279