۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80836080
T T
۰ نفر
برنامه هاي هفته گردشگري در منطقه آزاد چابهار آغاز شد

چابهار – سرپرست روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار از آغاز مراسم گراميداشت هفته گردشگري با شعار 'گردشگري و آب، حفاظت از آينده مشترك' در بندر چابهار خبر داد.

'سعيد رحماني' روز شنبه در گفت و گو خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: اجراي اين برنامه ها متناسب با ظرفيت و رويكردهاي بومي منطقه برنامه ريزي و عملياتي شده است.

وي افزود: برنامه هاي مفرح نيازسنجي شده لذا باشكوهتر از سال گذشته از جمله جشنهاي دريا، خانواده و كودك، مسابقات فرهنگي هنري، مسابقات ورزشي و راه اندازي كارگاه براي گردشگران و علاقه مندان در منطقه آزاد چابهار برگزار مي شود.

او برگزاري نمايشگاه فروشگاه صنايع دستي در سياه چادر كه علاوه بر نمايش زندگي ساده عشايري گوشه اي از قابليتها و توانمنديهاي ساكنان سيستان و بلوچستان را در معرض ديد قرار مي دهد، اجراي موسيقي آييني بومي و نواختن زنگ گردشگري در مداس و دانشگاهها را از جمله برنامه هاي هفته گردشگري در منطقه آزاد چابهار عنوان كرد.

وي گفت: برنامه ها متناسب با نيازهاي مخاطبان در سنين و گروههاي مختلف در نظر گرفته شده لذا هفته گردشگري و اجراي برنامه ها منشا اثرات مهم و انعكاس توانمنديهاي بومي، فرهنگي و اجتماعي منطقه خواهد داشت.

چابهار علاوه بر جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي آب و هوايي هميشه بهاري و معتدل دارد، به همين دليل آن را چابهار(چهار بهار) ناميده اند. اين بندر در منتهي‌اليه جنوب شرقي ايران در كنار آبهاي گرم اقيانوس هند قرار دارد.

منابع آبي در چابهار از جمله درياي عمان، رودخانه هاي دائمي باهوكلات و كاجو و نيز سايررودهاي فصلي،جاذبه هايي بينظير براي جذب گردشگر محسوب مي شوند.

دنياي شگفت انگيز زير آب، تمساح پوژه كوتاه 'گاندو'، ميوه هاي گرمسيري، اقليم مناسب و ورزشهاي آبي ساحلي در چابهار از جاذبه هايي هستند كه ارتباط مستقيم با منابع آبي دارند.

برنامه هاي هفته گردشگري از پنجم تا يازدهم مهر ماه در چابهار توانمنديهاي اين منطقه را در حوزه هايي همچون صنايع دستي، ميراث فرهنگي، اكوتوريسم و محيط زيست، اقوام و منابع آبي به نمايش مي گذارد.ك/3

1744/653
۰ نفر