۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 80839349
T T
۰ نفر
فرماندار بستك بر حفظ و نگهداري آثار تاريخي و توسعه مراكز گردشگري شهرستان تاكيد كرد

بستك - فرماندار بستك بر حفظ و نگهداري آثار تاريخي و باستاني و همچنين توسعه مراكز گردشگري شهرستان تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، 'محمد مشتاق زاده' روز دوشنبه در نشست كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان افزود: آثار تاريخي در واقع ميراث سنن و فرهنگ گذشتگان است كه اگر تخريب و يا از بين برود با اعتبار و تجهيزات قابل جبران نيست.

وي تاكيد كرد: مسوولان امر نيز بايستي بر كارهاي مرمت و بازسازي آثار تاريخي و همچنين جذب اعتبارات اختصاصي، نظارت جدي داشته باشند.

نماينده عالي دولت در شهرستان بستك يادآورشد: بايد نسبت به شناسايي جاذبه هاي طبيعي و گردشگري اهتمام ويژه اي داشت و مردم را به استفاده از اين اماكن تشويق و ترغيب نمود.

مشتاق زاده خاطرنشان كرد: براي پايداري هويت فرهنگي و اجتماعي جامعه، نيازمند توجه به ميراث فرهنگي و تاريخي و حفظ آنها هستيم و با تمام توان براي حضور در اين عرصه و تقويت تلاشگران صنايع دستي آمادگي داريم.

رئيس كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بستك افزود: ميراث فرهنگي يك پل ارتباطي بين فرهنگ و تمدن گذشته و نسل جديد است كه حفظ آن، وظيفه سنگيني بر دوش همه است و اداره ميراث فرهنگي به عنوان متولي اين امر بايد با انجام رسالت خود در حفظ فرهنگ گذشته و انتقال آن به نسل جديد كوشا باشد.

وي درپايان خواستار تكميل و مرمت كاروانسرا و مسجد جامع قديم، احداث پل در جاده ورودي آبگرم فارياب سنگويه و رفع نيازهاي بهداشتي آبگرم، فعال كردن انجمن ميراث فرهنگي و صدور كارت شناسايي براي اعضا، احياي رودوزي سنتي و دريافت مجوز جهت برگزاري آزمون، پيگيري براي حريم موزه و چاه دوك شهر جناح، ساماندهي موزه جناح و تدوين كتابچه هاي اطلاعات تاريخي، جاذبه هاي طبيعي و گردشگردي و صنايع دستي شهرستان شد. ك/2

7195/668