«گناهكاران» با بودجه شخصی ساخته شد/12 سال برای فیلمنامه خوب صبر كردم

تهران - كارگردان و بازیگر «گناهكاران» گفت كه این اثر سینمایی را با بودجه شخصی ساخته و 12 سال برای رسیدن به یك فیلمنامه خوب برای تولید صبر كرده است.

«فرامرز قریبیان» روز سه شنبه با حضور در ایرنا، در گفت وگویی مفصل، توضیحاتی در مورد «گناهكاران» جدیدترین ساخته خود ارائه كرد.

این بازیگر پیشكسوت سینما گفت: كارنامه كاری من در سینما كاملا مشخص است و خوشحالم كه پس از 12 سال «گناهكاران» را ساختم.

وی ادامه داد: در این 12 سال به علت اینكه بازیگر بودم، هرگز بیكار نماندم كه بخواهم هر فیلمنامه ای را تبدیل به فیلم كنم، از این رو 12 سال صبر كردم تا فیلمنامه درخور توجهی به دستم برسد.

قریبیان نام اولیه جدیدترین ساخته خود را «قصاص» اعلام كرد و گفت، پس از ممیزی صورت گرفته، عنوان فیلم به «گناهكاران» تغییر كرد و در نهایت فیلمنامه آن من را متقاعد به ساخت فیلم كرد.

كارگردان فیلم سینمایی «جدال در تاسوكی» افزود: معتقدم فیلم خوب در گام نخست فیلمنامه مطلوب دارد و در قدم دوم باید خوب ساخته شده و نیز بازیگران خوب داشته باشد.

قریبیان علت حضور خود در برخی سریال های تلویزیونی در سال های اخیر را تامین بودجه ساخت فیلم «گناهكاران» دانست و گفت، این اثر سینمایی را با بودجه شخصی خود و همسرش ساخته است.

فیلم سینمایی «گناهكاران» به كارگردانی فرامرز قریبیان و نویسندگی سام قریبیان از فردا(چهارشنبه) در گروه سینمایی آفریقا اكران می شود.

«گناهكاران» در سی ویكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در آمد و رامبد جوان برای حضوری متفاوت در این اثر سینمایی سیمرغ بلورین گرفت.

این فیلم داستانی پلیسی - جنایی دارد و رامبد جوان، همایون ارشادی، شقایق فراهانی، كورش تهامی، هومن برق نورد، بهاره كیان افشار، قطب الدین صادقی و رضا رویگری از جمله بازیگران آن هستند.

قریبیان افزون بر كارگردانی، نقش اصلی «گناهكاران» را برعهده دارد.

«گناهگاران» چهارمین تجربه كارگردانی این بازیگر سینما پس «جدال در تاسوكی»، «قانون» و «چشمهایش» است.

مشروح كامل گفت وگوی فرامرز قریبیان با ایرنا فردا(چهارشنبه) منتشر می شود.

فراهنگ(4) ** 1983 ** 1071