۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80840565
T T
۰ نفر
تونل هاي كوهسار مهدي شيراز، ترافيك محور شمال به شمال غرب را كاهش مي دهد

شيراز - معاون فني وعمراني شهرداري شيراز گفت: با اجرا و بهره برداري كامل از پروژه تونل هاي كوهسارمهدي (عج)، ترافيك محورشمال به شمال غرب دراين شهركاهش چشمگيري خواهد يافت.

به گزارش دريافتي روزسه شنبه ايرنا مهندس رضا خيرانديش افزود:اين پروژه يكي ازتاثيرگذارترين پروژه هاي شهرداري شيرازاست كه با هدف روانسازي ترافيك بولوار چمران و بولواردكترحسابي دردست اجراست.

وي ادامه داد: ابتداي مسيرمنتهي به اين پروژه به صورت تقاطع غيرهمسطح از محل تقاطع ميدان جام جم دربولوارجمهوري آغاز مي شود و پس از طي مسير 700 متري به تونل دوقلوي كوهسار مهدي (عج) خواهد رسيد.

او اظهاركرد:تونل شمالي ، يكهزار و 100 متر و تونل جنوبي 850 متر طول دارد و هم اينك حفاري ولاينينگ هردو تونل به پايان رسيده و روسازي تونل جنوبي كامل شده و روسازي تونل شمالي هم با 90 درصد پيشرفت فيزيكي درحال اجراست.

معاون فني و عمراني شهرداري شيراز با اشاره به آغازعمليات آسفالت هردو تونل گفت: درمسير تونل ها ، پياده رويي با عرض دومترنيزساخته خواهد شد.

خيرانديش افزود: درادامه اين مسير يعني بعد ازتونل كوهسار مهدي، مسير بزرگراه به سمت ميدان قصردشت و بزرگراه آيت الله محلاتي (ره) دو شاخه خواهد شد كه يك شاخه پس از عبور از تونل دوقولوي ايمان كه در شمال بولوار شهيد چمران و باغ رويا احداث شده است با گذر از پل بزرگ در دست احداث ايمان، از طريق كوچه 94 به ميدان قصردشت متصل خواهد شد.

او گفت: شاخه دوم نيزدردامنه كوه به صورت مستقيم ادامه خواهد يافت ودرمحل كمربندي به بزرگراه آيت الله محلاتي (ره) و درنهايت از طريق پل شهداي جهاد به بزرگراه حسيني الهاشمي (ره) متصل مي شود.

معاون فني و عمراني شهرداري شيراز افزود: با توجه به موقعيت مكاني اين پروژه و عدم قرار داشتن آن در مسير تردد و رصد شهروندان، از شهروندان دعوت مي شود كه در صورت تمايل به بازديد از اين پروژه، از طريق تماس با مركز 137 آمادگي خود را اعلام كنند.ك/1

678 /679