۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80840666
T T
۰ نفر

اعزام حجاج كردستاني به سرزمين وحي آغاز شد

۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80840666
اعزام حجاج كردستاني به سرزمين وحي آغاز شد

سنندج - مدير حج و زيارت كردستان از آغاز اعزام حجاج استان به سرزمين وحي خبر داد و گفت: روز دوشنبه دو كاروان شامل يك كاروان 180 نفري از سنندج و يك كاروان 135 نفري از مريوان عازم سرزمين وحي شدند.

هاشم ناظمي جلال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دومين كاروان استان متشكل از 95 نفر از شهرستان هاي قروه و دهگلان و يك كاروان 136 نفري از سقز نيز امروز صبح امروز عازم اين سفر معنوي شدند.

وي گفت: بعد از ظهر امروز نيز يك كاروان 180 نفري از سنندج، يك كاروان 82 نفري از بيجار و يك كاروان 95 نفري از شهرستان بانه عازم سرزمين وحي خواهند شد.

ناظمي جلال با بيان اينكه عمليات پروازي زائران از ايستگاه پروازي فرودگاه بين المللي كرمانشاه به مدينه منوره انجام مي شود اظهار كرد: زائران ابتدا به مدينه منوره مشرف شده و بعد از اقامت چند روزه و بهره مندي از فيوضات زيارت مسجدالنبي (ص)، براي انجام مناسك حج عازم مكه مكرمه مي شوند.

وي در ادامه با بيان اينكه امروز 871 زائر از كردستان به اين سفر معنوي اعزام مي شوند گفت: 400 نفر از اين زائران را آقايان و 471 نفر را بانوان تشكيل مي دهند و ميانگين سني زائرين حج امسال استان 62 سال است.

به گفته وي 31 نفر عوامل اجرايي شامل مدير، معاون، روحاني، پزشك، معينه و مامورين پذيرايي زائران استان را همراهي مي كنند.

مدير حج و زيارت كردستان اظهار كرد: هتل هاي محل اسكان زائران استان در مدينه منوره و مكه مكرمه بسيار نزديك به مسجد النبي و مسجد الحرام تعيين شده است.ك/3

7348/533