۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 80841908
T T
۰ نفر

ونگر: كی روش، رونالدو را از ما ربود

۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 80841908
ونگر: كی روش، رونالدو را از ما ربود

تهران - آرسن ونگر اخیرا در فیلم مستندی افشا كرده است كه كارلوس كی روش سرمربی فعلی تیم ملی ایران،بعداز ورودش به منچستریونایتد مانع پیوستن كریستیانو رونالدو به آرسنال شده است.

به گزارش میرر، ونگر در این فیلم گفته كه رونالدو حدود یك دهه پیش یعنی در سال 2003 تقریبا باآرسنال قرارداد امضا كرده بود تا جایی كه باشگاه پیراهنی با نام او را تهیه كرده و شماره اش را هم روی آن حك كرده بود. اما رونالدو در عوض منچستریونایتد را انتخاب كرد.

ونگر دراین باره توضیح داده است: رونالدو قرار بود به آرسنال بیاید. پیراهن شماره 9 را برای او آماده كرده بودیم اما اتفاقی كه افتاد این بود كه كارلوس كی روش به عنوان كمك مربی به منچستریونایتد رفت و به دلیل شناختی كه از او در اسپورتینگ لیسبون داشت مانع پیوستنش به ما شد.

وی ادامه داد: زندگی همین است.گاهی شما نهایت تلاشتان را می كنید اما ناگهان كسی پیدا می شود كه از شما قوی تر است.

رونالدوی 18 ساله در تابستان سال 2003 در ازای 12 میلیون پوند به منچستریونایتد پیوست و خیلی زود خود را به عنوان یكی از بازیكنان ثابت این تیم مطرح كرد تا در اولین فصل حضورش با این تیم به قهرمانی در جام حذفی انگلیس برسد.

اما ونگر درهمان سال آرسنال را با شكست ناپذیری به قهرمانی در لیگ برتر رساند.

با وجود این همه چیز خیلی سریع تغییر كرد به طوریكه آرسنال دیگر نتوانست رسیدن به قهرمانی را جشن بگیرد ولی یونایتد با حضور رونالدو به افتخارات پی در پی رسید.

رونالدو ازسال 2003 تا 2009 با منچستریونایتد به سه قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در جام حذفی، سه قهرمانی در لیگ اتحادیه، یك قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یك قهرمانی در جام باشگاه های جهان رسید.

این فوق ستاره پرتغالی همچنین در سال 2008 به عنوان بهترین بازیكن سال جهان انتخاب شد.

وی در سال 2009 در ازای ركوردی جهانی به مبلغ 80 میلیون پوند به رئال مادرید پیوست و به درخشش خود در پایتخت اسپانیا ادامه داد.

وی در رئال مادرید هم به یكی از بزرگان تاریخ این باشگاه تبدیل شده است.

ورزشی(6)**9126**1590
۰ نفر