۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 80848842
T T
۰ نفر
بیش از دو هزار و 700 بیمار خاص در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رشت - مدیركل بیمه سلامت استان گیلان گفت : در زمان حاضر دو هزار و 739 نفر از بیماران خاص در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

دكتر 'محمود عاطف راد' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود : بیماری خاص به بیماری هایی اطلاق می شود كه صعب العلاج بوده و درمان قطعی برای آنان وجود ندارد و بایستی تا آخر عمر تحت مراقبت های خاص قرار بگیرند .

وی اظهار داشت : وزرات بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی بیماری های تالاسمی ، هموفیلی ، ام اس ، نارسایی مزمن كلیه و دیالیز را به عنوان بیماری های خاص در نظر گرفته است .

عاطف راد با بیان این كه كلیه خدمات به بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت رایگان است ، خاطر نشان كرد : برای این بیماران علاوه بر دفترچه بیمه سلامت ، كارت هوشمند نیز صادر شده است .

وی با بیان این كه اداره كل بیمه سلامت در گیلان متولی صدور كارت هوشمند برای بیماران خاص است ، اظهار كرد : بیمه سلامت گیلان برای بقیه بیماران خاص تحت پوشش سازمان های دیگر شامل تامین اجتماعی ، كمیته امداد امام خمینی ( ره ) ، بیمه نیروهای مسلح نیز كارت هوشمند صادر می كند .

وی در رابطه با خدمات به بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت گفت : كلیه هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی به صورت صد در صد توسط اداره كل بیمه سلامت استان گیلان پرداخت می شود و این بیماران هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی كنند .

دكتر عاطف راد ادامه داد : برای بیماران كلیوی اعمال همودیالیز مزمن ، دیالیز صفاقی ، شالدون گذاری و داروهای مربوط به بیماری های نارسایی مزمن كلیه شامل اپركس در بیمارستان های دولتی رایگان است .

وی یادآور شد : برای بیماران تالاسمی نیز اعمال تزریق خون ، تزریق دیسفرال ، پمپ دیسفرال ، فیلتر خون و اسپلنكتومی در بیمارستان های دولتی رایگان است .

مدیركل بیمه سلامت استان گیلان اضافه كرد : اعمال تزریق خون و فاكتورهای انعقادی ، تزریق دارو در داخل مفصل و فیلتر خون و دارو در بیمارستان های دولتی برای بیماران هموفیلی رایگان است .

وی یادآور شد : آزمایش های تشخیص طبی بیماران خاص علاوه بر بیمارستان های استان در 14 واحد آزمایشگاه خصوصی نیز به صورت رایگان انجام می گیرد .

وی اظهار داشت : تایید نسخ دارویی همه بیماران خاص به صورت آنلاین در محل داروخانه های گیلان از طریق سامانه تایید داروی اداره كل بیمه سلامت استان امكان پذیر است .

دكتر عاطف راد با بیان این كه فرانشیز داروهای بیماران خاص در داروخانه های بخش خصوصی رایگان و در چند مورد از داروها 10 درصد است ، افزود : یكصد و 40 قلم داروهای بیماران شیمی درمانی ، ام اس و سایر بیماران با تغییر فرانشیز از تاریخ اول مهر سال جاری در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت كه از این تعداد 15 قلم جزء تعهدات جدید است كه پیش از این هزینه 12 قلم آن به شكل معادل سازی و از طریق خسارت متفرقه به بیمه شدگان پرداخت می شد .

بر اساس آخرین آمار ، چهار هزار و 351 نفر در استان گیلان به عنوان بیماران خاص شناسایی شدند . ك/3

7286/604