۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80849117
T T
۰ نفر
تلفات فوتي ناشي از تصادفات درون شهري در مهاباد 11 درصد افزايش يافته است

مهاباد - فرمانده انتظامي مهاباد گفت: ميزان تلفات فوتي ناشي از تصادفات درون شهري امسال در مقايسه با پارسال با 11 درصد افزايش همراه است.

سرهنگ مالك ولي زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از ابتداي سال تاكنون 10 نفر بر اثر تصادفات درون شهري در سطح مهاباد جان خود را از دست داده اند كه اين آمار هر ساله در مقايسه با سال قبل از آن در حال افزايش است.

وي از كاهش تصادفات جرحي در سال جاري خبر داد و گفت: امسال همچنين 201 مورد تصادف جرحي در سطح شهر به وقوع پيوسته است كه براثر آن 334 نفر مجروح شده اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد كاهش نشان مي دهد.

سرهنگ ولي زاده اضافه كرد: امسال در مجموع 216 فقره تصادف در مهاباد به وقوع پيوسته است كه از اين تعداد 201 فقره جرحي و بقيه شامل تصادفات خسارتي و فوتي بوده است.

به گفته وي ميزان تصادفات اين شهر نيز امسال در قايسه با پارسال با 24 درصد كاهش همراه بوده است.

در شهرستان مهاباد به ازاي هر 5/1 نفر يك دستگاه خودرو وجود دارد و اين درحالي است كه ميانگين خودرو به جمعيت در سطح كشور به ازاي هر 5/2 نفر يك دستگاه خودرو مي باشد.

شمار بالاي خودروها از يك سو و از سويي ديگر كمبود پاركينگ علاوه بر اينكه موجب افزايش تلفات فوتي و جرحي شده است مشكلات ترافيكي عديده اي را نيز در سطح شهر مهاباد براي شهروندان به وجود آورده است.

شهرستان مهاباد با 210 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

584/581