۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80850482
T T
۰ نفر
ازدواج آسان بايد به عنوان يك فرهنگ در جامعه نهادينه شود

شهرقدس، تهران بزرگ – فرماندار قدس آسان سازي امر ازدواج را فرآيندي چند بعدي در حوزه خانواده ، اجتماع و فرد بيان كرد و گفت : ازدواج آسان بايد به عنوان يك فرهنگ عمومي و فراگير در جامعه نهادينه شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، 'ناصر آذريفر' در آيين جشن تعدادي از زوج هاي جوان كه شب گذشته در شهر قدس جريان داشت افزود: در اسلام توصيه و سفارش فراواني در مورد ازدواج شده است و نسل جوان با الگو قراردادن شيره عملي ائمه اطهار (ع) در زندگي و به خصوص زندگي حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) مي توانند به رشد و كمال برسند.

وي تعاون، تقوي و نيكي را از جمله اركان زندگي مشترك دانست و گفت:مسوولان بايد با تدبير و برنامه ريزي مشكلات و موانع پيش روي ازدواج جوانان را رفع كنند .

فرماندار قدس ابراز اميدواري كرد كه جوانان ايران با الگو قرار دادن منش حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) در زندگي مشترك بتوانند زندگي مشترك خود را آغاز و به خوبي دانبال كنند .

وي ازدواج را مهمترين و بنيادي ترين مقوله جامعه بشري در حوزه تداوم نسل دانست و گفت:ازدواج يكي از نيازهاي طبيعي، عقلي و غريزي بشر محسوب مي شود كه بايد با برنامه اي عقلي و شرعي اين نياز مهم برآورده شود.

آذريفر يكي از آفت هاي امر ازدواج را در جامعه امروز ، سخت گيري هاي غير اصولي و غير ضروري خانواده ها دانست و از آنها خواست بر اساس ملاك هاي دين اسلام به اين موضوع نگاه كنند و با اين شيوه زمينه تكامل و سعادت جوانان را فراهم كنند.

آيين جشن 'پيوند آسماني' ويژه زوج هاي جوان به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علي(ع) با حضرت زهرا(س) شب گذشته در مجتمع فرهنگي باقرالعلوم شهر قدس برگزار شد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قدس نيز در مراسم گفت: اين برنامه در راستاي ترويج فرهنگ ساده زيستي و براي نهادينه كردن فرمايشات رهبري در خصوص تغيير رويه ها و سبك زندگي برگزار شده است.

'بهزاد لطفي' افزود:ارايه آموزش هاي زندگي موفق بر اساس آموزه هاي ديني، بيان سيره عملي ائمه معصومين (ع) در مورد زندگي مشترك و ترويج فرهنگ آسان سازي ازدوج از مهمترين اهداف برگزاري اين جشن است .

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قدس بيان كرد: بررسي كارشناسي مشكلات زناشويي، پاسخ به سوالات خانواده ها و ارائه راهكارهاي مناسب براي برطرف كردن مشكلات از جمله موضوعاتي است كه در كارگاه هاي آموزشي بيان مي شود.

'زهرا فيروزه' مشاور فرماندار و مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداري قدس نيز در حاشيه اين جشن به خبرنگار ايرنا گفت: ازدواج يك نياز طبيعي و غريزي انسان هاست و بايد جوانان با تاسي از سيره معصومين (ع) در زندگي به اين امر مقدس مبادرت گنند .

وي از خيرين و نيكوكاران تقاضا كرد حضوري موثرتر در اين زمينه داشته باشند تا شرايط براي ازدواج آسان جوانان فراهم شود و مشكلات مادي و مالي مانع وقوع اين موضوع مهم و اساسي جامعه نشود.

تهرام/519/ 699/ 610