۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۳
کد خبر: 80855727
T T
۰ نفر
جنبشی نوین در عرصه فیلم كوتاه شكل گیرد

تهران- رییس سازمان سینمایی در پیامی به سی امین جشنواره فیلم كوتاه تهران گفت كه این رویداد از جایگاه ویژه ای برخوردار است و امیدوارم جنبشی نوین در عرصه فیلم كوتاه شكل گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از انجمن سینمای جوان، در متن پیام «حجت الله ایوبی» به سی امین جشنواره فیلم كوتاه تهران آمده است: باز هم بوی تازگی به مشام می رسد. بوی خوش جوانی و نو آوری و خلاقیت و شكوفایی. باز هم سینمای ایران دارد سی امین سال مهمانی باشكوه جوان با امید سرزمین اش را جشن می گیرد و برای رسیدن به سینمای ملی و هویت ایرانی اش گام بر می دارد.

باز هم سخن از سینمای جوان است و سینماگران فیلم كوتاه؛ سخن از رباعی سینمای ایران است؛رباعی سینمای ایران یعنی فیلم كوتاه كه لبریز است از صداقت، سادگی، نوآوری، خلاقیت، جسارت و لبالب از انرژی و حركت به نهایت یك اتصال كوتاه و به همین جهت پالایشگر. پس خالق رباعی سینمای ما، باید بكوشد و پیوسته در جست و جوی كشف و شهود، مكاشفه و تجربه عرصه های نو و كندوكاو درون و برون اینجا و آنجا و از خود، تا كلیت جهان باشند؛كه اگر قدر بدانیم، شاهد شكوفایی نسلی و نسل هایی خواهیم بود، با حرف های گران سنگ برای جامعه ایرانی و جهان امروز. جهانی كه این روزها، میزبان افتخارات همین خالقان رباعی سینمای ایران است و روز به روز و بیش از پیش به احترام فرزندان سینمای ایران، كلاه از سر بر می دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام یادآورشد: از این رو، جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران، یك اتفاق مهم در رویدادهای فرهنگی ایران است؛حركتی است تاثیرگذار، در امتداد ریشه ها، اصول انقلابی و كالبد شكافی وضعیت موجود، افق ها و خطوط جدیدی كه می تواند چراغ راه آینده سینمای پر افتخار ما را فروزان تر سازد. امروز دیگر همه بر این باور رسیده اند كه اهمیت این رویداد فرهنگی و نتیجه حاصل از آن،یعنی درخشش فیلمسازان آینده ما و ارتباط با مخاطب ایرانی و جهانی،چقدر می تواند گام استواری در تكوین و تعمیق هویت شرقی،ایرانی و اسلامی باشد.

رییس سازمان سینمایی در این پیام تاكید كرد: ما هم بسان جهانیان به احترام شما جوانان با اندیشه و متفكر سینمای ایران و خالقان رباعی عشق و زندگی،تمام قد می ایستیم و آرزو می كنیم شاهد شكل گیری جنبش نوینی در عرصه سینمای كوتاه ایران باشیم تا ثمره این نهال بارور و بالنده، زینت بخش سفره پهن آور و پر بركت سینمای ملی این دیار شود.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران از 22 تا 28 مهرماه در پردیس سینما ملت و همزمان از 30 مهر تا سوم آبان در سراسر كشور برگزار می شود.

فراهنگ(1)**1983**