۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80856399
T T
۰ نفر
طرح سرشماری كشاورزی در سیستان وبلوچستان به صورت آزمایشی اجرا می شود

زاهدان- مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح سرشماری كشاورزی به صورت آزمایشی در دو منطقه استان شامل شهرستان زابل و دهستان آشار از توابع مهرستان از 27 مهر تا 29 آبان ماه اجرا می شود.

'محمد حسین جلالی' روز شنبه با تشریح نحوه اجرای این طرح افزود: طرح اصلی سرشماری كشاورزی در سال 93 اجرا می شود.



مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری و قائم مقام اجرای آزمایشی سرشماری عمومی كشاورزی سال 1392 سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرشماری عمومی كشاورزی نقش محوری و پایه ای در نظام آمارهای كشاورزی هر كشور دارد.

وی بیان كرد: سرشماری عمومی كشاورزی به عنوان منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده های ساختاری و پایه ای بخش كشاورزی محسوب می شود كه بر اساس چار چوب های آماری حاصل از این سرشماری طرح های نمونه گیری متعددی برای تامین نیاز های آماری بخش كشاورزی آماده و اجرا می شود.

جلالی افزود: برای نخستین بار اجرای سرشماری كشاورزی با استفاده از رایانه قابل حمل دارای صفحه نمایش لمسی(تبلت)و بدون استفاده از كاغذ انجام می شود.

وی اظهار داشت: استفاده از تبلت به جای پرسشنامه كاغذی به عنوان یك نو آوری دقت اطلاعات جمع آوری شده را افزایش و زمان انتشار را كاهش می دهد.



قائم مقام اجرای آزمایشی سرشماری عمومی كشاورزی سال 1392 سیستان و بلوچستان همكاری سازمان جهاد كشاورزی و حمایت های فرمانداران شهرستان های یادشده را در اجرای آزمایشی طرح سرشماری خواستار شد.

وی گفت: دستیابی به آمارو اطلاعات دقیق و صحیح در سطح ملی، استانی و شهرستانی در ابتدا نیاز به اعتماد سازی گسترده در بین پاسخگویان دارد و در این راه باید از امكانات و موقعیت های موجه برای ایجاد بستر های مناسب به منظور اطلاع رسانی و تشویق به همكاری و مشاركت عمومی استفاده كرد و در نهایت گام های موثری را برای ارتقا و گسترش فرهنگ آماری برداشت.

مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری اظهار داشت: در راستای اجرای آزمایش سرشماری عمومی كشاورزی استان با انتخاب رده های اجرایی، دوره آموزش ماموران آمارگیر از 14 مهرماه در استان همزمان با سراسر كشور آغاز شده و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت. ك/3

653