عيد قربان از شعائر بزرگ اسلامي و يادآور توحيد حضرت ابراهيم (ع) است

پارسيان - امام جمعه اهل سنت پارسيان گفت: عيد قربان از شعائر بزرگ اسلامي و يادآور توحيد حضرت ابراهيم (ع) است.

به گزارش ايرنا، 'شيخ احمد خنجي' روز دوشنبه در آستانه ايام عرفه و عيد سعيد قربان افزود: حضرت ابراهيم(ع) در روز قربان با تمام وجود و خالصانه براي خدا حاضر شد تا تنها فرزند خود را قرباني كند.

وي بيان داشت: امروز عيد قربان و ايام حج كه مسلمانان هر ساله در مكه مكرمه و مدينه منوره براي انجام آن دور هم جمع مي‌شوند، نشاني از عظمت امت اسلامي است.

امام‌ جمعه اهل ‌سنت پارسيان، پوشيدن يك لباس و سر دادن فرياد يكپارچه توحيد توسط مسلمانان را نماد اتحاد و انسجام جوامع اسلامي دانست و افزود: فلسفه زيباي حج اينست كه مسلمانان از جاي جاي دنيا در يك مكان مشخص، با لباس و كلام يكسان دور هم جمع شوند و با همديگر در مورد مسائل روز جهان اسلام به صحبت و گفت‌وگو بپردازند.

شيخ خنجي با اشاره به جنبه فلسفي و عرفاني عرفه نيز گفت: حاجي در صحراي عرفه به شناحت باري تعالي رسيده و به عظمت خداوند پي مي برد.

وي ادامه داد: عرفه از شعائر حج است و در اين روز تمام حجاج بيت‌الله الحرام كه چيزي در حدود سه ميليون نفر هستند در صحراي عرفه به مدت يك روز تجمع مي‌كنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت پارسيان برائت از مشركين را يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي صحراي عرفات دانست و افزود: بر خلاف تبليغات وهابيت، دعا كردن يكي از سنن پيامبر(ص) بوده و براي روز عرفه نيز دعاهايي است كه مسلمانان مي‌توانند آنها را بخوانند و براي برادر ديني خود و خير امت اسلامي دعا كند تا خداوند نيز در روز عرفه نظر لطف خود را به آن حاجي داشته باشد. ك/3

7195/668