۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۷:۵۸
کد خبر: 80860585
T T
۰ نفر
شرط ورود به صراط نعمت از دیدگاه امام خمینی(ره)

تهران - حضرت امام خمینی (ره) شرط ورود به صراط نعمت را دوری و برائت از صراط گمراهان دانست كه باید در همه سطوح و جوامع اسلامی پیاده شود.

فریاد برائت ما، فریاد امتی است كه همه كفر و استكبار به مرگ او در كمین نشسته‏اند و همه تیرها و كمان‌ها و نیزه‏ها به طرف قرآن و عترت عظیم نشانه رفته‏اند و هیهات كه امت محمد- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- و سیراب‏شدگان كوثر عاشورا و منتظران وراثت صالحان به مرگ ذلت بار و به اسارت غرب و شرق تن در دهند و هیهات كه خمینی، در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشركان و كافران به حریم قرآن كریم و عترت رسول خدا و امت محمد- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف ساكت و آرام بماند و یا نظاره‏گر صحنه‏های ذلت و حقارت مسلمانان باشد.

من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده‏ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم.

قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوكران آنان مطمئن باشند كه اگر خمینی یكه و تنها هم بماند به راه خود كه راه مبارزه با كفر و ظلم و شرك و بت‏پرستی است ادامه می‏دهد و به یاری خدا در كنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‏های مغضوب دیكتاتورها، خواب راحت‏ را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی كه به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‏نمایند سلب خواهد كرد.

آری، شعار «نه شرقی و نه غربی» ما، شعار اصولی انقلاب اسلامی در جهان گرسنگان و مستضعفین بوده و ترسیم‏كننده سیاست واقعیِ عدم تعهد كشورهای اسلامی و كشورهایی است كه در آینده نزدیك و به یاری خدا اسلام را به عنوان تنها مكتب نجاتبخش بشریت می‏پذیرند و ذره‏ای هم از این سیاست عدول نخواهد شد و كشورهای اسلامی و مردم مسلمان جهان نباید وابسته به غرب و اروپا و امریكا و نه وابسته به شرق، شوروی، كه ان شاء اللَّه تعالی به خدا و رسول خدا و امام زمان وابسته است و به طور قطع و یقین، پشت كردن به این سیاست بین المللی اسلام، پشت كردن به آرمان مكتب اسلام و خیانت به رسول خدا- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- و ائمه هدی- علیهم السلام- است و نهایتاً مرگ كشور و ملت ما و تمامی كشورهای اسلامی است.

كسی گمان نكند كه این شعار، شعار مقطعی است كه این سیاست، ملاك عمل ابدی مردم ما و جمهوری اسلامی ما و همه مسلمانان سرتاسر عالم است. چرا كه شرط ورود به صراط نعمت، حق برائت و دوری از صراط گمراهان است كه در همه سطوح و جوامع اسلامی باید پیاده شود.

* از پیام امام خمینی به زائران بیت الله الحرام در ششم مرداد 1366

فراهنگ**1003** 1588