۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 80861466
T T
۰ نفر
پديد آورندگان كتاب لشكر خوبان در تبريز تجليل شدند

تبريز- پديد آورندگان كتاب لشكر خوبان در حوزه دفاع مقدس توسط شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان شرقي و نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز تجليل شدند.

راوي اين كتاب روز سه شنبه در اين آيين گفت: نسل جوان تشنه فرهنگ ايثار و شهادت است.

سردار مهدي قلي رضايي اظهار كرد: نسل كنوني انقلاب شيفته و مشتاق شنيدن روايت ها و خاطره هاي هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام است.

وي افزود: بر اين اساس وظيفه داريم در انتقال فرهنگ شهيد و شهادت به نسل جديد انقلاب از ابزارهاي مختلف استفاده كنيم.

رضايي با اشاره به مظلوميت برخي از شهيدان زنده جنگ تحميلي، خاطر نشان كرد: بايد همواره جانبازان ايثارگر دفاع مقدس به خصوص جانبازان 70 درصد و قطع نخاعي را ياد كرده و آنها را تنها نگذاريم.

نويسنده كتاب لشكر خوبان نيز در اين آيين گفت: ثمره 18 سال قلم زدن در عرصه دفاع مقدس دو كتاب لشكر خوبان و نورالدين پسر ايران است كه در سايه توجهات رهبري به كتاب لشكر خوبان اين كتاب صاحب عزت شد كه مرهون خون شهدا، اخلاص و صبوري بود.

معصومه سپهري تاكيد كرد: بايد نشر و انتشار كتاب هاي ارزشي دفاع مقدس در كشور بيش از پيش افزايش يابد تا جامعه و جوانان از تاثيرات معنوي آن بهره مند شوند.

وي اضافه كرد: سخنان و خاطرات رزمندگان اسلام بايد در دل تاريخ ثبت و براي نيل به اين هدف تلاش همه جانبه لازم است.

سپهري ابراز اميدواري كرد مسير خاطره نويسي و داستان نويسي در حوزه دفاع مقدس بيشتر تقويت و استمرار يابد و همچنين تعداد نويسندگان بيشتري در اين حوزه تربيت شوند.

نماينده نقش آفرينان كتاب لشكر خوبان و جمع ديدار كننده با رهبر معظم انقلاب نيز در اين آيين گفت: در ديدار با رهبري احساس كرديم لشكر 31 عاشورا و سربازان گمنام اين لشكر دوباره زنده شده اند.

كريم حرمتي اظهار كرد: رهبر فرزانه انقلاب اقدام و عمل راوي و نويسنده كتاب لشكر خوبان را مصداق جهاد في سبيل الله دانستند و بر اين اساس مسيري را كه بايد در آن گام بگذاريم را استوارتر و مسووليت مان را در انتقال واقعيت هاي دفاع مقدس و انقلاب به نسل جوان سنگين تر كرد.

وي همچنين به پاس ايثارگري ها و گراميداشت شهداي لشكر 21 عاشورا خواستار نامگذاري خيابان يا مكاني به نام ' لشكر خوبان ' در تبريز شد.

7223/587/245
۰ نفر