۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 80863639
T T
۰ نفر
كنگره بين المللي امام سجاد(ع) در بندرعباس برگزار مي شود

قم - كنگره بين المللي امام سجاد(ع) آذرماه سال 92 در استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد.

دبيرعلمي كنگره بين المللي امام سجاد(ع) روز پنج شنبه در ديدار اعضاي ستاد برگزاري اين كنگره با آيات ناصر مكارم شيرازي و عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد گفت: در استان هرمزگان در چند سال گذشته با رويكردي كه نماينده ولي فقيه واستاندار دارند فعاليت هاي فرهنگي نويي انجام شده و هرمزگان الگويي براي استان هاي ديگر در نكوداشت ائمه است.

حجت الاسلام محمد علي لبخندان ادامه داد: استان هرمزگان بافت جمعيتي متشكل از شيعه و سني دارد اما اخيرا فعاليت وهابيت در اين استان به گونه اي است كه شبهاتي را براي جوانان شيعه ايجاد مي كنند و از اين رو علماي استان بهترين راه براي مقابله با توطئه هاي وهابيت بلند كردن پرچم صحيفه سجاديه عنوان كرده اند.

وي اظهار داشت: امسال براي سومين سال متوالي همايش امام سجاد(ع) در سطح يك كنگره بين المللي برگزار مي شود و در دو سال گذشته يك هزار نفر به عنوان سفيران آن امام از كل منطقه هرمزگان در قالب ايت همايش گردهم آوري شده اند.

وي زمان برگزاري اين همايش را هشتم آذر ماه عنوان كرد و افزود:دبيرخانه هماهنگي و نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، استانداري هرمزگان و دبيرخانه جشنواره بزرگ جوانان مساجد كشور و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار كنندگان كنگره هستند.

لبخندان هم چنين سبك زندگي از ديدگاه صحيفه سجاديه، آسيب شناسي اجتماعي از ديدگاه امام سجاد (ع)،بهداشت معنوي در صحيفه سجاديه،جايگاه قرآن در صحيفه سجاديه با توجه به دعاي 42 واقتصاد از منظر صحيفه سجاديه و امام سجاد(ع) را از جمله محورهاي برگزاري كنگره ذكر كرد. ك/3

7408 / 380/