۱ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8086364
T T
۰ نفر
ششمین نشست شورای انرژی برق کشورهای آسیای مرکزی در تاجیکستان برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/01 دوشنبه - ششمین نشست شورای نهادهای انرژی برق کشورهای آسیای مرکزی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست دو روزه عده ای از مسوولان انرژی کشورهای آسیای مرکزی راهکارهای تازه ای را برای تسهیل انتقال نیروی برق در منطقه بررسی کردند.
ناظر یادگاری مسوول واحد مطبوعاتی شرکت برق تاجیک گفت : توسعه همکاری ها در چارچوب سیستم واحد شبکه های برق آسیای مرکزی و مبادلات پایاپای نیروی برق بین کشورهای منطقه از دیگر موضوعات محوری این نشست بود.
وی افزود: در این نشست همچنین موضوع انتقال نیروی برق از ترکمنستان و ازبکستان به تاجیکستان در فصل سرما در میان گذاشته شد.
یادگاری گفت : در این نشست سند انتقال سالانه یک میلیارد کیلووات ساعت نیروی برق از ترکمنستان به تاجیکستان و نیز موضوع واردات 600 میلیون کیلووات ساعت نیروی برق از ازبکستان به تاجیکستان نهایی شد.
وی اضافه کرد: براساس تصمیم شرکت کنندگان ریاست دوره ای این شورا که در اختیار تاجیکستان بود به ازبکستان واگذار و موضوع عضویت مجدد ترکمنستان در آن نیز تا حدودی حل شد.
شورای مقامات انرژی برق کشورهای آسیای مرکزی برای تنظیم همکاری و تقویت مناسبات منطقه ای در بخش شبکه نیروی برق تاسیس شده است .
قزاقستان ،ازبکستان ، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای این شورا هستند و اخیرا ترکمنستان هم در پی عضویت در آن است .
آساق 1366**305**2151** شماره 118 ساعت 14:01 تمام
۰ نفر