۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۵
کد خبر: 80864630
T T
۰ نفر
احداث بخش دوم  بيمارستان شهيد بهشتي نوشهر نيازمند تامين اعتبار لازم است

نوشهر - رييس بهداشت ودرمان نوشهر با اشاره به مشكلات درماني شهرستان گفت: تامين اعتبار مورد نياز براي ساخت بخش دوم بيمارستان شهيد بهشتي نوشهر ضروري است.

به گزارش ايرنا، ' حديث گردكلي ' روز جمعه در بازديد رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران و نماينده مجلس مردم نوشهر و چالوس و جمعي از مسوولان استاني و شهرستاني از بيمارستان شهيد بهشتي نوشهر اعتبار مورد نياز فاز دوم را 40 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: كمبود هاي اعتباري در دو سال اخير موجب توقف اجراي طرح شده است .

وي تصريح كرد: مركز بهداشتي كشكسرا و موسي آباد نيز بدليل كمبود اعتبار تكميل نشدند و مراجعات بيماران اين روستاهها را به شهر افزايش داده است.

وي كمبود نيروي انساني متخصص و تجهيزات در تنها بيمارستان نوشهر،عدم ماندگاري پزشك در مناطق كوهستاني ، جذب نشدن راننده اورژانس فوريت هاي 115 به خاطر شرايط استخدامي دشوار را از ديگر مشكلات بهداشت و درمان اين شهرستان عنوان كرد.

فرماندار نوشهر در اين بازديد با اشاره به انبوه گردشگران اين شهر گفت: امكانات و تجهيزات درماني و بهداشتي نوشهر جوابگوي انتظارات مردم نيست و بايد مراجعه بيماران را با افزايش عتبار درماني و ايجاد احساس آرامش و اطمينان كاهش داد.

' محمد علي قمي ' ادامه داد: نوشهر در مسير يكي از جاده اي پر حادثه كشور قراردارد و اورژانس فوريت هاي 115 قادر به خدمت رساني در زمان مناسب نيست.

وي با اشاره به وسعت منطقه كجور و دوري مردم از مراكز درماني ديگر افزود: بايد مركز درماني كجور تقويت شود و براي ماندگاري پزشكان در اين منطقه كوهستاني تدابير لازم در نظر گرفته شود.

نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: امروز نگاه به غرب مازندران تغيير يافته و سرمايه گذاري در بخش درمان فقط به شرق استان ختم نمي شود.

' قاسم احمدي ' تصريح كرد: بيمارستان نوشهر بايد با اجرايي شدن فاز دوم تكميل شود و كمبود نيروي متخصص و تجهيزات پزشكي با جذب نيروهاي متخصص بومي بر طرف شود.

وي خاطرنشان كرد: در يك شهر گردشگر پذير با تكيه بر آمار نفوس و مسكن نمي توان ميزان نياز خدمات درماني را تعيين كرد.

امام جمعه نوشهر نيز در اين بازديد گفت: در نظام مقدس جمهوري اسلامي بايد در تمامي زمينه ها به ويژه بهداشت ودرمان حركت به سوي پيشرفت و خدمت رساني بهتر باشد.

حجت‌الاسلام ' محمود مشايخ ' اظهار داشت: كمبود نيروي متخصص، مشكلات راديولوژي وآزمايشگاه و حقوق و مزايا كم نيروهاي بهداشت و درمان، دريافت خدمات درماني مراجعين را با مشكل مواجه مي كند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در اين بازديد افزود: مشكلات مطرح شده مختصص مازندران نيست بلكه در كشور كم و بيش گرفتار اين وضعيت مي باشيم .

دكتر ' قاسم جان بابايي ' از مسوولان خواست تا رديفي براي تامين حقوق كاركنان از محل درآمد تعيين كنند تا حقوق و مزايا مناسبي به كاركنان پرداخت شود.

وي ادامه داد: براي استفاده مطلوب مردم از مزاياي پيشرفت پزشكي بايد با مديريت كارشناسي به تجهيز مراكز پزشكي شهرهاي نزديك اقدام كرد تا به صورت مكمل يكديگر و به دور از هزينه هاي اضافي و استهلاك به رفع نيازهاي مردم بپردازند.

وي اعلام كرد: در آينده اي نزديك دانشجويان بومي 15 رشته دستياري دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اتمام دوره هاي به صورت پزشكان تمام وقت جذب مراكز بهداشت ودرمان استان مي شوند.

1295/402