۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85202387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه نوشهر: مسوولان به مشکلات پزشکی غرب مازندران توجه ویژه کنند

نوشهر- ایرنا- امام جمعه نوشهر گفت : مسوولان کشوری و استانی و نهادهای مربوط به مشکلات پزشکی غرب مازندران توجه ویژه کنند چرا که اهالی منطقه از کمبودهای مربوط به این بخش در رنج هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر با اشاره به اول شهریور گرامیداشت روز پزشک افزود : کشور ما بعد از انقلاب اسلامی در مساله پزشکی و علم طب پیشرفت های خوبی داشته است اما در این شهرستان و منطقه غرب مازندران در این زمینه با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

وی اظهارداشت : متاسفانه اکنون در غرب مازندران مرکز پزشکی مجهزی وجود ندارد، خداشکر در بابل و ساری دانشکده علوم پزشکی فعالیت دارد اما ۱۶۰ کیلومتر به سمت غرب استان که می آییم پزشک متخصص نداریم و یا خیلی کم داریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اهالی این مناطق از کمبود پزشک و کمبود و گرانی دارو رنج می برند در حالی که هفت شهرستان غرب مازندران علاوه بر جمیعت بسیار زیاد ثابت آن، سالانه در همه ایام میلیون ها مسافر و گردشگر را در همه بخش ها خدمات می دهند.

خطیب جمعه نوشهر تصریح کرد : به دلیل نبود پزشک متخصص آنهایی که می توانند با سفر به تهران یا مرکز استان بیماری شان را درمان می کنند آنهایی که نمی توانند دست شان به جایی نمی رسد و مشکلات بیماری را تحمل می کنند.

آیت الله مشایخ یادآور شد: بعد از مدت ها بنا شد که دانشگاه علوم پزشکی در غرب مازندران احداث بشود که تصمیم بر آنست که در رامسر غربی ترین شهرستان استان احداث شود نکته مهم در این ارتباط این که کار باید کارشناسی و از روی حساب باشد که آیا احداث آن در منتهی الیه غرب مازندران کارشناسی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت : از بزرگترین سرمایه برای دولت اعتماد مردم به آن دولت است، سووال این است که چگونه اعتماد مردم بدست می آید؟ این اعتماد به وسیله مسوولان با تجربه و کارآمدی در ادارات حاصل می شود که با خدمات رسانی مطلوب به مردم، اعتماد جلب می شود.

امام جمعه نوشهر در باره تبادل زندانیان ایران و امریکا و آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران در کره جنوبی در روزهای اخیر اظهارداشت: این حرکت امید بخش است که در دولت سیزدهم با دیپلماسی و اقدامات خوب آن صورت گرفته است.

آیت الله مشایخ در بخشی دیگری زیارت اربعین را یکی از اعمال ماه صفر برشمرد و گفت : با اجتماع عظیم در روز اربعین حسینی در واقع دیپلماسی ملت ها شکل می گیرد و در سایه این دیپلماسی فرهنگ سید الشهدا انتشار یافته و به گوش مردم دنیا می رسد.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ خاطرنشان کرد : کودتای ۲۸ مرداد علیه مردم ایران بود و امریکا در آن نقش داشت و هنوز هم به جنایاتش ادامه می دهد که داعش یکی از جنایات های اکنون آن است که به دستور امریکا عمل می کند.

وی اظهارداشت: با انقلاب اسلامی روحیه استکبارستیزی در مردم ایران زنده شد که مردم دشمن شان را شناختند و با انقلاب چهره خیبث این کشور و طرفدارانش برای مردم ما آشکار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha