۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 80868333
T T
۰ نفر
صدور مجوز كنسرت هاي موسيقي با نياز استان همخواني دارد

قزوين - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با بيان اينكه جنجال رسانه اي عليه يك كنسرت در قزوين منصفانه نبود،گفت: صدور مجوز كنسرت هاي موسيقي با نياز استان همخواني دارد.

'محمدحسين شفيعي ها' درگفت و گو با خبرنگاران افزود: ادعاي كذب صدور پي در پي مجوز برگزاري كنسرت توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان صحت ندارد و هر مجوزي كه صادر شده است، بر مبناي نياز سنجي صورت گرفته، مي باشد.

وي با اشاره به فضاسازي نامناسب برخي رسانه ها در خصوص صدور مجوز براي اجراي كنسرت در شهر اظهاركرد: در شرايط كنوني نبايد فضاي جامعه را دچار تنش هاي بي ثمر، آلودگي هاي سياسي و فرهنگي كنيم، زيرا آنقدر مشكلات انبوه است كه بايد همه نيروها بر رفع آنها متمركز شوند و ايجاد مساله كاذب، جز آسيب رساندن به ثبات و آرامش جامعه، نتيجه ديگري نخواهد داشت.

وي اضافه كرد: در وظايف ذاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين ادارات در سطح استانها، پرداختن و ورود به عرصه هاي مختلف فرهنگي، ديني، هنري و قرآني گنجانده شده است و متولي اصلي به خصوص در موضوع هنري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

اين مسوول افزود: آنچه بسيار مهم است، عرصه عمل و وظايفي كه براي اين دستگاه مشخص شده بايد بر اساس حركتي متوازن، وسعت عمل و شرايط جامعه باشد.

وي تاكيد كرد: كسي اين اجازه را ندارد كه حرف ها و سلايق خود را به نام خانواده معظم شهدا و مقدسات به خورد مردم بدهد و عواطف مذهبي آنها را به نفع مقاصد دنيوي خود به بازي گرفته و مصادره نمايد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين تصريح كرد: از نيمه دوم سال گذشته تا مهر ماه سال جاري، 37 درخواست مكتوب مجوز براي برگزاري كنسرت داشتيم كه از اين تعداد حدود 9 مورد مجوز دريافت كردند كه پنج مورد در سال گذشته برگزار شده و مابقي نيز امسال برگزار مي شود.

وي با اشاره به انتشار برخي پيامك ها و شايعه ها در خصوص اعطاي مجوز به هر كنسرتي در شهر قزوين تاكيد كرد: مجوز به كنسرتها بر اساس سنجش و ارزيابي صادر مي شود، به طوري كه در پنج ماهه امسال به دليل جو سياسي و جلوگيري از برخي سوء استفاده ها كنسرتي برگزار نشدو ازشهريور ماه برگزاري كنسرت هاي مجوز گرفته شده آغاز شده است.

شفيعي ها افزود: لذا اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به هر درخواستي براي برگزاري كنسرت مجوز نمي دهد، بلكه براي صدور هر مجوزي كاركارشناسي مي شود.

وي تصريح كرد: برخي مدعي هستند كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تنها به موسيقي هاي پاپ توجه دارد، درصورتيكه اين اداره كل سياستش مبني بر اين است كه در كنار اعطاي مجوز براي برگزاري كنسرت پاپ، يك كنسرت موسيقي سنتي نيز برگزار شود و همواره موسيقي فاخر سنتي در صدر توجه اين اداره كل مي باشد.

وي تاكيد كرد: ما معتقديم موسيقي سنتي ايران بسيار فاخر، ارزشمند، پرمحتوا و عجين شده با فرهنگ ديني، اسلامي و ملي است و نبايد قرباني موسيقي پاپ شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين گفت: موسيقي اصيل ما كه با سنت ها و آيين هاي ايراني و اسلامي گره خورده است؛ هيچگاه نبايد زير سايه موسيقي پاپ قرار گيرد لذا فضاسازي هاي دروغ رسانه اي مبني بر تقدم موسيقي پاپ به سنتي در انديشه مديران اداره كل فرهنگ و ارشاد از سنديت برخوردار نيست.

شفيعي ها با اشاره به اينكه جوسازي هاي اين چنيني پيش از اين نيز در زمان هاي مختلف صورت گرفته است؛ گفت: در خصوص اكران يا عدم اكران فيلم (من مادر هستم) در پاييز سال گذشته نيز به اين جريانات كاذب دامن زده شد و اقدامات نادرست اين چنيني مسبوق به سابقه مي باشد.

وي با اشاره به انتشار برخي پيامك ها، جوسازي در قزوين با برگزاري نخستين كنسرت در سال جاري در شهر قزوين اظهار كرد: با بهانه قرار دادن دفاع از مقدسات و شهدا، مطالب و اطلاعات كذب در اختيار مردم گذاشتند.

شفيعي ها يادآور شد: حتي در بعضي رسانه ها و سايت ها قيد شد كه اين كنسرت در روز عرفه برگزار شده است، در صورتي كه اين برنامه در شب عيد قربان اجرا شد و در واقع اين شيطنت محسوب شده و خبررساني نيست .

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه در برگزاري كنسرت، دستگاههايي نظير نيروي انتظامي، فرمانداري و اداره كل ارشاد دخيل هستند، مجريان كنسرتها نيز موظف هستند آن برنامه را كنترل و حفاظت كنند ولي بر اساس پيگيري ما در شب برگزاري كنسرت، نيروي انتظامي و اطلاعات نيز گزارش خاصي مبني بر شايعات منتشره نداشتند.

شفيعي ها با تاكيد بر لزوم رعايت اخلاق رسانه اي يادآور شد: نبايد خبررساني به گونه اي باشد كه تشويش اذهان عمومي و نگراني در جامعه ايجاد كند و بايد حقايق براي مردم بيان شود.

وي با گلايه از مسائل مطرح شده در تريبون نماز جمعه تاكيد كرد: اگر قرار بود مطلبي در خطبه نماز مطرح شود مي بايست از درستي موضوع مطلع مي شدند كه اين كار با يك تلفن ممكن بود.

7389/ 1644