۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 80872596
T T
۰ نفر
توهین به مقدسات مذهب دیگر، زمینه ساز توهین متقابل است

قم - رییس مركز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل توهین برخی افراد در داخل كشور نسبت به مقدسات مذاهب دیگر را زمینه ساز توهین متقابل و اهانت به مقدسات شیعه ذكر كرد.

حجت الاسلام والمسلمین ' احمد زادهوش ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به كنگره حج گفت: همه باید تاكید معظم له نسبت به فعالیت های تقریبی و پرهیز از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی را جدی بگیرند.

وی گفت: معدود افرادی كه به نام شیعه به تندی و فحاشی به مقدسات مذاهب دیگر پرداخته و در رسانه ها و فضای مجازی و جلسات عمومی و خصوصی به این كار دامن می زنند مقصر بوده و متاسفانه افرادی چشم و گوش بسته با اقدامات خود در شبكه های ماهواره ای كل شیعه را در مقابل سایر مذاهب اهل سنت می بینند.

وی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی باید به كسانی كه ناآگاهانه در داخل با برخی اقدامات خود به اختلافات دامن می زنند تذكر دهد تا اقدامات آنان دست مایه ای بهانه آمیز برای كسانی كه در انگلستان با شبكه های ماهواره ای آتش فتنه می افروزانند نشود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید همواره فتوا می دهند كه نباید به مقدسات سایر مذاهب اسلامی و اهل تسنن توهین شود تا شاهد زمینه سازی برای توهین به مقدسات اهل بیت در جلسات برخی كشورهای اسلامی نباشیم.

زادهوش ابراز داشت: پنهان شدن پشت گروه های انحرافی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان همواره در دستور كار دشمنان بوده است اما در زمان حاضر به دلیل گسترش جدال بین جبهه حق و باطل و قوت گرفتن نظام جمهوری اسلامی حركت استكبار پیچیده تر شده است.

وی ابراز داشت: با افزایش بصیرتی كه در مسلمانان جهان بوجود آمده است شاهد بیداری اسلامی و پنهان شدن چهره مخفی غربی ها هستیم.

وی تاكید كرد متاسفانه در برخی كشورهای عربی، وهابیت ، تكفیری ها و القاعده را نماینده مسلمانان می دانند لذا هر اندازه بتوانیم این چهره را عقب زده و پشت پرده اقدامات استكبارگران را به مسلمانان نشان دهیم ترفندهای شوم آن ها بیشتر خنثی خواهد شد.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه آن طور كه باید و شاید اقدام به مستند سازی و برگزاری همایش هایی به منظور افشا كردن جریان های منحرفی چون تكفیری ها نكرده ایم و باید به برخی كشورهای اسلامی نشان دهیم كه تكفیر برخاسته از مكتب اسلام و مردم مسلمان سنی و شیعه نیست.

وی ادامه داد: وهابیت و جریان تكفیری یك جریان سیاسی و ساخته و پرداخته دست استكبار است كه اقدام به تخریب وجهه مسلمانان در جهان می كند. ك/3

7408 / 380/