۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵
کد خبر: 80874103
T T
۰ نفر
قراردادهاي مقدماتي اجاره اقامتگاه هاي زايران ايراني در ايام حج عمره و تمتع منعقد شده است

تهران - مشاور رييس سازمان حج و زيارت از انعقاد قراردادهاي مقدماتي براي اجاره اقامتگاه‌هاي محل اسكان زائران ايراني در حج عمره سال 93-92 و حج تمتع سال 93 خبر داد و گفت: تاكنون قرارداد مقدماتي براي اسكان بالغ بر نيمي از زائران ايراني حج تمتع در مدينه منوره منعقد شده است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، «حسين اسماعيلي» افزود: تا كنون قرارداد مقدماتي اجاره حدود 600 هزار تخت براي اسكان زائران ايراني در حج عمره 92- 93 در مدينه منوره منعقد شده است.

وي ادامه داد: در قراردادهاي مسكن زائران ايراني سعي شده است تا در مجموع تغيير قيمتي نسبت به عمره 91- 92 و حج تمتع 92 نداشته باشيم.

مشاور رييس سازمان حج و زيارت در امور حج و عمره همچنين درباره سياست جديد اين سازمان در زمينه اجاره مسكن‌هاي زائران ايراني در مكه مكرمه يادآور شد: براي اجاره اقامتگاه‌هاي زائران ايراني در مكه براي عمره و حج آتي از هم اكنون وارد مذاكره با مالكان آنها شده‌ايم و تلاش داريم ساختمان‌هايي كه در منطقه مركزي و نزديك به مسجدالحرام قرار دارند، اجاره شود.

اسماعيلي به عزم مسوولان سازمان حج و زيارت براي ارتقاي محل استقرار و اسكان زائران ايراني در مكه و مدينه اشاره و تاكيد كرد كه اقامتگاه‌هاي بي‌كيفيت از رده خارج مي‌شوند.

وي افزود: در همين راستا كارگروهي به دستور رييس سازمان حج و زيارت تشكيل شده تا اقامتگاه‌هايي كه بر اساس گزارش بازرسان سازمان و حج و زيارت و بعثه رهبرمعظم انقلاب و همچنين بر اساس نظرات اعلام شده از سوي مديران مجموعه ديگر براي اسكان زائران مناسب نيستند، در دستور اجاره براي عمره و حج آتي قرار نگيرند.

مشاور رييس سازمان حج و زيارت در امور حج و عمره اظهار اميدواري كرد كه هر ساله با بهره‌گيري از تجربيات و نظرات كارشناسي شاهد ارتقاي خدمت‌رساني به زائران كشورمان در همه حوزه‌ها از جمله اسكان باشيم.

«سعيد اوحدي» رييس سازمان حج و زيارت در آغاز موسم حج امسال وعده داد بود كه در سال جاري و براي نخستين بار، قراردادهاي مسكن عمره ‌گزاران و حجاج سال آينده در موسم حج جاري منعقد شود تا در سايه تعجيل در انعقاد قراردادها، از يك طرف كيفيت محل اسكان زائران ارتقا يابد و از طرف ديگر قيمت تمام‌ شده اسكان براي زائران ايراني در عمره و حج آتي دستخوش افزايش سرسام‌ آور نشود.

اجتمام(1)**7029**1336
۰ نفر