۴ آبان ۱۳۹۲، ۸:۳۶
کد خبر: 80874431
T T
۰ نفر
15 تن از طلاب جوان حوزه علميه نمازي امام (ره) خوي به لباس روحانيت ملبس شدند

خوي، اروميه - به مناسبت گراميداشت عيد سعيد غديرخم 15 تن از طلاب جوان حوزه علميه نمازي امام خميني (ره) خوي به لباس شريف روحانيت ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا در مراسمي كه شب گذشته به همين منظور و با حضور قشرهاي مختلف مردم، امام جمعه، علما، روحانيان و طلاب جوان حوزه علميه نمازي خوي در مسجد جامع ملااحمد خوي ترتيب يافت طلاب جوان به لباس مقدس روحانيت ملبس شدند و فعاليت تبليغات ديني و فرهنگي خود را آغاز كردند.

دادستان دادگاه هاي عمومي و انقلاب خوي در اين مراسم با تبريك عيد سعيد غديرخم، اين عيد را نقطه اوج اسلام و تداوم خصط نبوت دانست و گفت: امروز طلاب جوان به عنوان سربازان سنگر ولايت نقش بسيار مهمي در تبليغ احكام ديني اسلام و پاسداري از حريم ولايت و قرآن بر عهده دارند.

حجت الاسلام علي عليزاده همچنين نقش طلاب را در تشريح ابعاد تعيين كننده غدير بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: امروز در مقابل تهاجم دشمن به ارزش هاي انقلاب اسلامي، روحانيت و به ويژه طلاب جوان وظيفه سنگيني برعهده دارند.

دادستان خوي اضافه كرد: عزت و عظمت و پيشبرد روز افزون جمهوري اسلامي ايران در سايه ولايت است كه بايد قدر اين نعمت بيكران را بدانيم زيرا ولايت به عنوان قطب نمايي است كه راه هدايت را در عصر كنوني به ما نشان مي دهد.

در حوزه عمليه نمازي خوي 244 طلبه برادر مشغول تحصيل هستند و اين شهرستان از قرن چهارم داراي حوزه علميه بوده كه علاوه بر تربيت طلبه براي امور تبليغات ديني اقدام به تربيت طلاب خارج از كشور نيز مي كرده است.

7128/581