۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 80874866
T T
۰ نفر
فضاي مثبتي در گسترش روابط اقتصادي ايران و تركيه ايجاد شده است

اروميه - سركنسول جديد تركيه در اروميه گفت: فضاي جديد و مثبتي براي گسترش روابط اقتصادي ايران و تركيه ايجاد شده است.

مهمت بولوت روز شنبه در ديدار با رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي افزود: در حال حاصر، سرمايه گذاران ترك، رغبت بسياري براي حضور در پروژه هاي سرمايه گذاري در ايران دارند كه اميدواريم با همكاري مركز خدمات سرمايه گذاري آذربايجان غربي اين امر به خوبي محقق شود.

وي اضافه كرد: مطمئن هستم در هفته ها و ماههاي آينده، سرمايه گذاران ترك بيشتري به سمت سرمايه گذاري در اين استان سوق پيدا مي كنند.

وي اظهار كرد: با توجه به موقعيت مكاني و ظرفيت هاي آذربايجان غربي، اين استان در گسترش روابط ميان جمهوري تركيه و جمهوري اسلامي ايران نقش موثري ايفا كرده و مي كند.

سركنسول جديد تركيه در اروميه افزود: زمينه هاي زيادي در راستاي توسعه روابط اقتصادي بين ايران و تركيه وجود دارد و با توجه به مسئوليت اقتصادي اين سازمان در استان شاهد تعامل هرچه بيشتر كنسولگري تركيه با سازمان امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي خواهيم بود.

محمد ابراهيمي سرپرست دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه ايران در اروميه نيز در اين ديدار، با اشاره به ظرفيت هايي چون منطقه آزاد تجاري ماكو، شهرك صنعتي مشترك ايران - تركيه و ايجاد مركز خدمات سرمايه گذاري و دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه، از كنسولگري جمهوري تركيه خواست تا از اين قابليت ها براي افزايش مبادلات اقتصادي با ايران استفاده كند.

رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي نيز در اين ديدار گفت: تعاملات اقتصادي از اركان مهم روابط ايران و تركيه است و اين امر از اهميت بسياري براي دو طرف برخوردار بوده به طوري كه در ملاقات ها و ديدارهاي مشترك، هميشه بر توسعه مناسبات و روابط اقتصادي تاكيد شده است.

حسين دبيري اضافه كرد: روابط آذربايجان غربي به عنوان استان هم مرز ايران با تركيه در راستاي سياست هاي اين دو كشور با توجه به مذاكرات و ديدارهاي مسئولان ارشد كشور و تاكيد دولت بر بهبود و توسعه روابط با كشورهاي منطقه و جهان به ويژه تركيه توسعه يافته و مي يابد.

وي اظهار كرد: امروز شاهد روند رو به رشدي در اين روابط هستيم و همه مسئولان بايد در جهت تحقق اهداف و افزايش روابط دو كشور تلاش مضاعفي داشته باشند.

نايب رييس مركز خدمات سرمايه گذاري آذربايجان غربي گفت: پيوستگي نزديك فرهنگي و ديني دو ملت و دولت دوست و برادر ايران و تركيه يكي از مهمترين عوامل توسعه بيش از پيش روابط اقتصادي و سرمايه گذاري دو طرف است.

دبيري هم مرز بودن آذربايجان غربي با پنج استان شرق تركيه را يادآوري كرد و ادامه داد: اين استان از موقعيت بسيار با اهميتي براي ايران، كشورهاي خاورميانه و تركيه برخوردار است چرا كه دروازه ايران به اروپا و بهترين محل دسترسي تركيه به بازارهاي آسياي ميانه است.

وي با برشمردن مزيت هاي قانون جذب سرمايه هاي خارجي و وظايف مركز خدمات سرمايه گذاري افزود: اين مركز علاوه بر جذب و راهنمايي سرمايه گذاران، در جهت رفع مشكلات آنها نيز خدمات مورد نياز را ارائه مي كند.

8136/581/245
۰ نفر