۸ آبان ۱۳۹۲، ۸:۴۳
کد خبر: 80881314
T T
۰ نفر
اجراي با شتاب سد آقدكش ازتكرار آسيب هاي سيل در آق قلا جلوگيري مي كند

آق قلا - گرگان - فرماندار شهرستان آق قلا گفت: با توجه به سابقه طغيان رودخانه گرگانرود، اجراي با شتاب سد لاستيكي آقدكش مي تواند از نگراني ها در خصوص تكرار آسيب هاي ناشي از سيل در اين شهرستان جلوگيري كند.

به گزارش ايرنا 'حاجي گلدي كر' طي هفته جاري براي دومين بار طي ده روز گذشته از تاسيسات كارگاه سد لاستيكي آقدكش و كانال انحرافي آن بازديد كرد.

در اين بازديد كه مسوولين كارگاه سد آقدكش نيز حضور داشتند فرماندار آق قلا با اشاره به سيلاب هاي گرگانرود و تهديدات و خسارات آن در شهرستان آق قلا بر اهميت شتاب بخشي در اجراي اين سد تاكيد كرد.

كر اضافه كرد: اجراي اين سد علاوه بر آق قلا ، مي تواند براي شهرستان هاي تركمن و گميشان نيز يك حاشيه امنيت ايجاد كند زيرا كه در گذشته طغيان رودخانه گرگانرود اين دو شهرستان را بيشتر تحت تاثير قرار مي داد.

به گزارش ايرنا عمليات اجرايي سد آقدكش بر روي رودخانه گرگانرود براي كنترل سيلاب، تامين آب صنايع كشاورزي و حفظ محيط زيست پس از اتمام مراحل مطالعاتي با استقرار كارگاه و تاسيسات در محل اجراي پروژه آغاز شده است.

با ساخت اين سد لاستيكي بر روي گرگانرود، شهر آق قلا، روستاها و شهرهاي مجاور رودخانه در پايين دست آن از خطر سيلاب در امان خواهند بود.

شهرستان آق قلا در شمال استان گلستان و در 15كيلومتري گرگان واقع است و سيلاب سال گذشته گرگانرود خسارات بسياري به اين منطقه وارد كرد.

601