۷ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8088250
T T
۰ نفر

خواهرخواندگی استانهای کرمان و لیائونینگ

۷ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8088250
خواهرخواندگی استانهای کرمان و لیائونینگ ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/07 پکن - موضوع خواهر خواندگی میان استانهای کرمان و لیائو نینگ چین روز جمعه در دیدار سفیر ایران در چین با استان ـدار لیائو نینگ مورد بررسی قرار گرفت .
به گزارش ایرنا ، جواد منصوری سفیر ایران در چین امروزدردیدار با چن ژن گائو chen zhen gao استاندار لیائو نینگ واقع در ش ـمالغرب چین گفت : باتوجه به وجود ظرفیت های معدنی و صنعتی مشابه دراستانهای کرمان و لیائونینگ ، خواهر خواندگی دو استان می تواند زمینه توسعه وگسترش همکاری های دوطرف را فراهم کند.
وی با اشاره به توسعه روابط ایران و چین در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت که هیچ مانعی در توسعه و گسترش هم ـکاری میان شرکت های ایرانی و چینی وجود ندارد.
منصوری از گسترش و توسعه مناسبات اقتصادی از جمله در زمینه های صنعتی ، کشاورزی وخدمات میان طرفین استقبال کرد و گفت :توسعه وتحکیم مناسبات ایران و چین از اهمیت بسزایی برخوردار است و امیدواریم شاهد همکاری های بلندمدت میان دوکشور باشیم .
وی همکاری در بخش کشاورزی و فایناس پروژه ها را از محورهای مهم همکاری دوجانبه دانست و ابراز امیدواری کرد شرکت های چینی در قالب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برای پیشبرد مناسبات اقتصادی دو جانبه گامهای بیشتری بردارند.
چن ژن گائو استاندار لیائو نینگ نیز در این دیدار از پیشنهاد خواهرخواندگی میان استانهای یادشده استقبال کرد و گفت که ای ن موضوع را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد داد.
وی با اشاره به روابط خوب شرکت های این استان با موسسات و شرکت های ایرانی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست چین نام برد و علاقه مندی شرکت های استان لیائونینگ را برای همکاری در بخش صنعتی ، مکانیکی و الکترونیکی با ایران اعلام کرد.
یادآور می شود ، استان لیائونینگ چین یکی از قطب های صنعتی و معدنی این کشور به شمار می رود و درحال حاضر ایران پنجمین شریک خارجی این استان محسوب می شود. ;160# ;160# ;160# ;160# ;160# ;160# ;160# آساق (4) ** 275 ** شماره 135 ساعت 17:02 تمام
۰ نفر