۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۳۴
کد خبر: 80888534
T T
۰ نفر
نوسازي بافت هاي فرسوده نيازمند تخصيص اعتبارات كافي است

دماوند- تهران بزرگ- شهردار رودهن گفت: نوسازي و مقاوم سازي بافت هاي فرسوده شهري نيازمند تخصيص اعتبارات لازم و مشاركت شهروندان است.

'حميد محرمي' روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا به بهسازي بافت هاي فرسوده شهري تاكيد كرد و افزود: بافت فرسوده شهري به عرصه هايي از محدوده قانوني شهرها اطلاق مي شود كه به دليل فرسودگي كالبدي، برخوردار نبودن مناسب از دسترسي سواره، تاسيسات، خدمات و زير ساختهاي شهري آسيب پذير است و ارزش مكاني، محيطي و اقتصادي بسيار كمي دارد.

وي ادامه داد: برخي از بافت هاي فرسوده به دليل فقر ساكنان و مالكان آنها امكان نوسازي و به سازي خود به خودي را نداشته و در كنار آن نيز مشكلات را در مبلمان شهري ايجاد مي كند.

شهردار دماوند با بيان اينكه به لحاظ كارشناسي بافت فرسوده افزون بر اين شاخص‌ها، از نظر اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي نيز دچار مشكل هستند، از اهتمام مجموعه شهري رودهن در راستاي ترميم و مقاوم سازي بافت فرسوده خبر داد.

محرمي گفت: بروز زمين لرزه هايي با شدت قوي و ضعيف در نواحي مختلف كشور زنگ خطر و هشداري براي تمامي مسوولان است كه اين واقعيت طبيعي را بايد جدي بگيريم و در راستاي كاهش هرگونه حوادث احتمالي گام برداريم.

اين مقام مسوول افزود: بي توجهي به اصل مقاوم سازي واحدهاي مسكوني از جمله موارد ساده انگاري در مقابله با زلزله است.

شهردار رودهن با بيان اينكه نوسازي و مقاوم سازي بافت فرسوده شهري نيازمند تخصيص اعتبارات لازم و مشاركت شهروندان است، گفت: شهرداري رودهن با اهتمام ويژه اي اين مساله را پيگيري مي كند و اميد مي رود بتوانيم در جهت كاهش مشكلات و معضلات بافت فرسوده شهري گام برداريم.

تهرام/7246/1457/
۰ نفر