دستگاههاي امنيتي و قضايي با قاطعيت با عوامل ترور و ناامني برخورد مي كنند

زاهدان- نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان گفت: دستگاههاي امنيتي و قضايي با قاطعيت و اقتدار با عوامل شهادت 14 شهيد مرزباني و دو شهيد دادستاني بر خورد خواهند كرد و پاسخي محكم به دشمنان اسلام و مزدورانشان مي دهند.

به گزارش ايرنا، آيت الله 'عباسعلي سليماني' روز پنجشنبه در آيين تشيع پيكر پاك شهداي دادستاني زابل در زاهدان افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران برخلاف باور دشمنان روز به روز پر صلابت، مقتدرتر و پيشرفته تر در صحنه ملي و بين المللي حاضر مي شود.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: دشمنان اسلام آن زماني كه شهيد بهشتي را به شهادت رساندند فكر مي كردند نظام اسلامي دچار اختلاف و دودستگي خواهد شد اما به ياري خداوند و رهبري امام امت مقتدرانه به پيش رفت و امروز نيز با رهبريهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب اسلامي با اقتدار و عظمت قله هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي مي كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تبريك و تسليت شهادت شهيد نوري و مرعي افزود: در نظام جمهوري اسلامي اگر پرچمي از دست يك دلاور بيفتد دلاور ديگري آن را به احتزاز در آورده و به پيش مي تازد.

نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضايي با اقتدار و قاطعيت بيشتر و نيروهاي امنيتي و انتظامي با صلابت و اقتدار بيشتر براي شناسايي و مجازات عوامل دشمن و برهم زنندگان امنيت و همچنين عاملان شهادت مرزداران غيور و دادستان زابل اقدام خواهند كرد.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: مردم ما در اين گونه حوادث مستحكم تر و مقتدرتر با حضور گسترده در صحنه پاسخ دشمن را مي دهند.

آيت الله سليماني بيان كرد: دشمن مي خواست در طليعه محرم حضور مردم را در صحنه كمرنگ كند اما شركت گسترده قشرهاي مختلف مردم شيعه و سني در آيين تشييع شهداي دادستاني و همچنين برپايي عزاداريهاي سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) دشمنان را مايوس و نااميد مي كند.

رييس كل دادگستري سيستان وبلوچستان نيز در اين مراسم گفت: مردم ما با حضور در صحنه و همه متوليان امنيت و دستگاه قضايي مقتدرانه و بر اساس قانون پاسخ قاطع و دندان شكني به اشرار و مزدوران استكبار خواهند داد.

حجت الاسلام 'ابراهيم حميدي' اظهار داشت: دستگاه قضايي و نيروهاي امنيتي و انتظامي سيستان وبلوچستان هيچگاه در مقابل اينگونه اقدامات جنايتكارانه كوتاه نخواهند آمد و عوامل اين ترور ناجوانمردانه را در اسرع وقت شناسايي و مجازات خواهند كرد.

به گزارش ايرنا، شهيد موسي نوري قلعه نو دادستان عمومي و انقلاب زابل و شهيد مهدي مرعي راننده دادستاني روز چهارشنبه هنگام عزيمت به محل كار از سوي چند مهاجم ناشناس با رگبار گلوله به شهادت رسيدند.

پيكر پاك اين دو شهيد پس از تشييع از مقابل دادگستري واقع در ميدان نماز زاهدان تا گلزار شهدا بهشت مصطفي اين شهر تشييع و خاكسپاري شدند. ك/2

7307/653