۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۰۲
کد خبر: 80896324
T T
۰ نفر
فريضه امر به معروف و نهي از منكر بايد در جامعه نهادينه شود

آبادان- امام جمعه آبادان به هفته احياي امربه معروف و نهي از منكر اشاره كرد و گفت: امر به معروف و نهي از منكر يكي از واجبات دين مبين اسلام است و بايد در جامعه نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام' علي ابراهيمي پور' در خطبه هاي نماز جمعه در مصلاي ثامن الائمه (ع) آبادان افزود: فريضه واجب امر به معروف و نهي از منكر نبايد كم توجهي شود و كساني كه امر به معروف و نهي از منكر كنند در دنبا و آخرت رستگار مي شوند.

وي اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منكر يكي از اعمال انبياء، اوصيا و امامان است.

وي به هدف عالي سيد شهدا (ع) در قيام كربلا سال 61 هجري قمري اشاره كرد و گفت: حضرت امام حسين (ع) براي اصلاح امت اسلام و امر به معروف و نهي از منكر در راه خدا شهيد شدند.

امام جمعه آبادان به آغاز ماه محرم و دهه عاشورا اشاره كرد و افزود: بايد از ظرفيت هاي محرم و بويژه دهه عاشورا براي تربيت نسل نوجوان و جوان جامعه و حفط قيام كربلا و اسلام استفاده كرد.

وي به وجود كثرت ايستگاه هاي صلواتي در آبادان اشاره كرد و گفت: ايجاد اين ايستگاه ها كار بسيار خوب است ولي نبايد با برپا داشتن آنها مساجد ، حسينيه ها، تكايا و هيات هاي مذهبي خلوت شود لذا بايد ايستگاههاي صلواتي در كنار مساجد ، حسينيه ها و تكايا براي عزاداران و سوگواران برپا شود.

7103/538