۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۷:۵۹
کد خبر: 80898312
T T
۰ نفر
مسلح شدن كاركنان یك مدرسه در آمریكا

نیویورك – یك مدرسه محافظه كار مسیحی در آمریكا كاركنان خود را برای مقابله با خطر حمله مسلحانه به سلاح گرم مسلح كرد.

به گزارش رسانه های آمریكایی مدرسه 'كریسچین آكادمی' وابسته به كلیسا در ایالت آركانزاس، به منظور حفظ جان كاركنان و دانش آموزان، اقدام به مسلح كردن كاركنان این مدرسه كرده تا مانع از تكرار فاجعه ای به مانند كشتار مدرسه سندی هوك شود.

مدیر این مدرسه می گوید به توان پلیس و قانونگذاران برای حفاظت از مدرسه اطمینان نداشته و برای همین دستور آموزش و مسلح كردن كاركنان را صادر كرده است.

بر اساس قوانین این ایالت حمل سلاح گرم در مدارس و دانشگاه ها آزاد است.

سال گذشته فردی مسلح با ورود به مدرسه ابتدایی سندی هوك در شهر نیوتاون ایالت كانكتیكت، 20 كودك 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

این كشتار تكان دهنده باعث نگرانی گسترده خانواده های آمریكایی شده است كه می گویند نسبت به امنیت فرزندانشان در مدرسه سخت نگرانند.

پلیس آمریكا به تمام مدارس دستور داده است كه سیستم حفاظتی خود را جدی گرفته و مانع از ورود افراد غریبه به محوطه مدرسه شوند.

فشار افكار عمومی به دنبال حادثه نیوتاون و انتقاد به دسترسی آزادنه مردم به اسلحه باعث شده است كه برخی مقام های دولت و كنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در كشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

با این حال این تلاش ها به علت مخالفت لابی اسلحه در كنگره ناكام مانده است.

بسیاری از مردم در آمریكا می گویند كه كوتاهی و بی توجهی كاخ سفید و كنگره به مساله حمل سلاح و اصلاح قوانین آن، علت اصلی ادامه تیراندازی های مرگبار در این كشور به شمار می رود.

اروپام 2251 **1908