۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸
کد خبر: 80899434
T T
۰ نفر
امام جمعه گلپايگان: عزاداري ها بايد معرفت عاشورايي را افزايش دهد

گلپايگان، اصفهان- امام جمعه گلپايگان گفت: عزاداري ها و مجالس سوگواري ماه محرم، بايد در راستاي افزايش شناخت فرهنگ عاشورا و اهداف قيام امام حسين(ع) برگزار شود.

حجت الاسلام و المسليمن 'محمد رضا اسماعيلي 'روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: براي بهره مندي از فضائل عزاداري ايام ماه محرم و تبيين قيام امام حسين (ع ) از مداحان فرهيخته و روحانيون فاضل و انديشمند استفاده شود.

وي اظهار كرد: نهادينه كردن دو فريضه مهم 'امر به معروف ' و 'نهي از منكر'، از اهداف مهم و اساسي قيام سيد الشهدا و ياران باوفايش است كه اين موضوع بايد در عزاداري ها مورد توجه قرار گيرد.

امام جمعه گلپايگان بااشاره به برخي تحريفات، خرافات و شبهه افكني ها در عزاداري ها توسط دشمنان اشاره كرد و گفت: بر اساس فتواي مراجع معظم تقليد و رهبر معظم انقلاب نبايد در مراسم سوگواري اهل البيت (ع ) از وسايل و نمادهايي كه با عزاداري سنتي سازگاري ندارد، استفاده شود.

مسوول اداره تبليغات اسلامي گلپايگان نيز در گفت وگو باايرنا اظهاركرد: به مناسبت دهه اول محرم 120روحاني به سه شهر گلپايگان، گوگد و گلشهر و روستاهاي اين شهرستان، براي تبليغ احكام نوراني اسلام، فرهنگ تشيع و تببين واقعه عاشورا اعزام شدند.

حجت الاسلام 'سيد محسن كوچكي' با اشاره به فعاليت 150هيئت مذهبي در گلپايگان اظهاركرد: با همكاري هيات امناي مساجد و اماكن متبركه، مراسم عزاداري و روضه خواني به مناسبت ماه محرم در نقاط مختلف اين شهرستان با حضور اقشار مردم بويژه جوانان و نوجوانان درحال اجراست.

شهرستان گلپايگان در 180 كيلومتري شمال غربي اصفهان واقع است.

ت/7138 / 7132