۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80901815
T T
۰ نفر

سامانه ثبت تغییرنشانی هموطنان عملیاتی شد

۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80901815
سامانه ثبت تغییرنشانی هموطنان عملیاتی شد

تهران - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به عملیاتی شدن سامانه جدید ثبت تغییر نشانی و كدپستی هموطنان در پورتال سازمان ثبت احوال، گفت: الزام ثبت تغییر نشانی نیازمند همكاری دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ثبت احوال،'حمید پارسایی 'با اشاره به اینكه سامانه ثبت تغییر نشانی از چندی پیش در پورتال ثبت احوال فعال و عملیاتی شده و شماری از هموطنان از آن استفاده كرده اند، افزود: این سامانه برای تسهیل در ارائه خدمات راه اندازی شده است.

وی ، اظهار داشت :با ثبت تغییر نشانی به صورت الكترونیكی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد كارت ملی نیست و تنها كدپستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی كشور ثبت می شود.

پارسایی با تاكید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای استقبال شهروندان از اعلام تغییر نشانی محل سكونت خود به سازمان ثبت احوال، خاطرنشان كرد: اگر دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را به آخرین آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی كشور ارائه دهند، شهروندان نیز ناچار خواهند بود برای بهره گیری از این خدمات نسبت به ثبت تغییر كدپستی و نشانی محل سكونت خود اقدام كنند.

به گفته معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، هم اكنون یكصد دستگاه به پورتال ثبت احوال متصل هستند كه از این تعداد 20 دستگاه مانند بانك ها، سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی این خدمت را به صورت وب سرویس دریافت و در تمام دفاتر خود توزیع كرده اند.

پارسایی افزود: این دستگاهها به راحتی می توانند خدمات خود را به آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی ارائه دهند.

وی تاكید كرد: ثبت احوال محدودیتی برای اتصال دستگاه ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت وب سرویس ندارد و دستگاه‌های دارای پیشخوان خدمت می‌توانند طی تفاهم نامه‌ایی با ثبت احوال این خدمت را دریافت كنند.

بر اساس این گزارش ،از سامانه تغییر كدپستی پیش از این در همایش جمعیت، تعالی و راهبردها رونمایی شد و هم اكنون از طریق پورتال الكترونیكی ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir در دسترس عموم هموطنان قرار دارد.

اجتمام (1)* * 9022 ** 1569
۰ نفر