۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 80903894
T T
۰ نفر

السلام عليك يا مظلوم

۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 80903894
السلام عليك يا مظلوم

ساري-ايرنا- مازندران اقيانوس جوشان ديار علويان جلوه اي كم نظير از عشق و ارادت به امام حسين (ع)را به خود مي بيند و اين صدا درجاي جاي اين خطه بلند است كه السلام عليك يا مظلوم يا حسين( ع) .

به گزارش ايرنا، جاي جاي استان مازندران در روز عاشوراي حسيني غرق در ماتم و عزا است و در اين روز خزن و انده عظما، چشمه هاي جوشان اشك و آه سوگواران در رثاي مظلوميت سيد و سالار شهيدان دشت كربلا براه است.

در روز عاشوراي حسيني نداي 'ياحسين (ع)'، 'واي حسين (ع) كشته شد'،' مظلوم

دشت كربلا' و 'يا ابولفضل (ع)' در ديار علويان طنين انداز است و اين خطه در اين روز غم و اندوه، لبريز از عشق و ارادت به سيد و سالار شهيدان دشت كربلاست.

مردم عزادار استان مازندران از پير و جوان ، زن و مرد در اين روز با حضور گسترده در دستجات زنجير زني و سوگواري، عمق ارادت خالصانه خود را به امام حسين (ع) و ياران باوفايش نشان دادند.

عاشورا يعني دلدادگي به شرچشمه همه پاكي ها و حسين (ع) بزرگ ترين اسطوره تاريخ است كه جان خود را فدا كرد تا بشريت راه نجات و رستگاري را از اين واقعه عظيم بياموزد.

عزاداران حسيني با حضور در مساجد، تكايا، حسينيه ها و هيات هاي مذهبي و خيابان هاي شهر ها و روستاهاي مختلف استان در رثاي مظلوميت امام حسين(ع)، قمر بني هاشم و ساير يارانش اشك ماتم مي ريزند .

معابر عمومي و خيابان هاي شهرهاي مختلف استان مازندران مالامال از دسته جات عزاداري است و زن و مرد و پير و جوان بر سر وسينه مي زنند و مي گريند و عشق، علاقه و ارادت شان را به خاندان ولايت نشان مي دهند.

حمل بيرق هاي سياه و سرخ 'ياحسين' و 'يا ابوالفضل' جلوه اي خاص به آيين عزاداري بخشيده است .ك/3

609/402