۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 80906956
T T
۰ نفر
سوگواره بصيرت عاشورايي در 30 بقعه متبركه استان اردبيل برگزار شد

اردبيل - ايرنا - معاون فرهنگي ، اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل از برگزاري مراسم سوگواره بصيرت عاشورايي در 30 بقعه متبركه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام جواد ميرزايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حاشيه اين سوگواره ها برنامه هاي متنوع فرهنگي و مذهبي اجرا شد.

وي گفت: 11 بقعه و امامزاده در خلخال ، هفت بقعه متبركه در مشگين شهر ، دو بقعه در گرمي مغان ، 9 بقعه در اردبيل و يك بقعه در سرعين پذيراي خيل عزاداران حسيني از مناطق مختلف استان و كشور بود.

وي به استفاده از روحانيان اعزامي از قم و مبلغان بومي در دو ماه محرم و صفر در استان اشاره كرد و افزود: برپايي نمايشگاه فرهنگي با عنوان بصيرت عاشورايي ، برپايي خيمه معرفت براي پاسخگويي به مسائل شرعي و اعتقادي ، داير كردن ايستگاه‌ هاي تبليغ و ترويج فرهنگ وقف ، ختم قرآن كريم ، برپايي محافل انس با قرآن كريم ، برگزاري نشست‌ هاي صنفي براي ايجاد وقف جديد و اطعام و پذيرايي از عزاداران حسيني از مهم ترين برنامه هاي واقفان خيرانديش در استان است.

وي اظهار كرد: برپايي چنين برنامه هايي در محرم و صفر شناخت ما را نسبت به ائمه اطهار (ع) افزايش مي دهد و اين فرصت را براي ما ايجاد مي كند كه در رفتار و كردار خود دقت لازم را داشته باشيم.

وي گفت: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان براي آگاهي ‌بخشي به مردم در زمينه فلسفه قيام حضرت سيدالشهدا (ع) و تعظيم شعائر اسلامي اجراي برنامه هاي مذهبي در مكان‌ هاي معنوي و ارزشي امامزاده ‌ها و بقاع متبركه را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده است.

594/593