۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 80907477
T T
۰ نفر

هواي تهران در شرايط سالم قرار دارد

۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 80907477
هواي تهران در شرايط سالم قرار دارد

تهران - ايرنا - ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي تهران نشان مي دهد هواي تهران در 24 ساعت گذشته در شرايط سالم بوده و اكنون نيز در همين شرايط قرار دارد.

به گزارش ايرنا از مركز پايش آلودگي هواي شهر تهران، ميزان آلاينده هاي منواكسيد كربن با 27 درصد، ازون 26 درصد، دي اكسيد گوگرد با 23 درصد و ذرات معلق با كمتر از 10 ميكرون در شرايط پاك و دي اكسيد نيتروژن با 53 درصد و ذرات معلق با كمتر از 2.5 ميكرون / 75 درصد/ در شرايط سالم قرار دارند.

بر اين اساس هواي كنوني تهران در شرايط سالم قرار دارد.

همچنين' مجيد آزادي ' مدير گروه پژوهش هواشناسي ديناميكي و هم ديدي پژوهشكده هواشناسي و علوم جوي به ايرنا گفت: باد عامل اصلي در پراكنده كردن آلاينده هاست، اكنون سرعت باد در تهران 3 متر بر ثانيه است در حالي كه بهترين سرعت باد براي پراكندگي آلاينده هاي هوا بايد تا 5 متر بر ثانيه باشد.

وي اظهار داشت: فردا - دوشنبه - تا حدودي شاهد انباشت آلاينده ها در هواي تهران خواهيم بود كه خوشبختانه از سه شنبه 28 آبان ماه با ورود سامانه جوي جديد فرصت انباشت بيشتر آلاينده و رسيدن به شرايط هشدار به هواي پايتخت داده نمي شود.

در هفته گذشته تهران دراثر پديده وارونگي دما و افزايش غلطت آلاينده ها دچار آلودگي هواي شديد شد.پديده اي كه با رسيدن به مرحله هشدار سبب شد، كميته اضطرار آلودگي هوا مهدهاي كودك ، مدارس مقطع پيش دبستاني و ابتدايي را به مدت سه روز تعطيل كند، زمان فعاليت اداره ها را دو ساعت كاهش دهد، فروش طرح ترافيك روزانه متوقف و طرح زوج و فرد خودروها از در منازل در سال 92 براي اولين بار فعال شود كه تاكنون ادامه يافته است.

اين كميته همچنين پيشنهاد داده است طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منازل در پايتخت تا پايان سال ادامه يابد.

علمي ( 2 ) **9014**1599
۰ نفر