۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۵۹
کد خبر: 80911637
T T
۰ نفر
احترام به كتاب در واقع احترام به علم و دانش است

امام جمعه كاشمرگفت: احترام به كتاب در واقع احترام به علم و دانش است و خداوند به كتاب قسم خورده است و در نگاه ديني ما، كتاب، مطالعه و تفكر كردن بسيار ارزشمند مي باشد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد قاسم يعقوبي همزمان با هفته كتاب درجلسه درس اخلاق ويژه مسئولان شهرستان كاشمر افزود: در احاديث ما وارد شده است كه « قيد العلم بالكتابه » يعني علم را با كتابت و نوشتن مهار كنيد و ببنديد.

وي اظهارداشت : متأسفانه يكي از چيزهايي كه ما به آن عادت نكرده ايم بستن علم است و چون علم هاي ما رها مي باشد آنها را فراموش مي كنيم.

وي گفت: يكي از چيزهايي كه ما از آن غافل هستيم همين موضوع نوشتن مي باشد در صورتي كه نوشتن، روح انسان را باز مي كند ضمن اينكه فكر ما لايه هاي به هم چسبيده و تو در تو دارد كه يكي از راه هاي باز كردن آن، نوشتن مي باشد.

امام جمعه كاشمر با بيان اينكه بايد كتاب بخوانيم و بنويسيم تا يك جامعه رو به رشد و تعالي داشته باشيم، اظهار داشت: در نگاه ما عظمت كتاب و كتابخانه بسيار زياد است و حتي برخي بزرگان ما پاي خود را نه فقط به سمت قرآن و كتب حديثي بلكه به سمت ساير كتاب ها هم دراز نمي كردند زيرا از نظر آنان كتاب حرمت دارد و يك فرد، مدت هاي مديدي وقت گذاشته تا يك كتاب را نوشته است.

رييس شوراي فرهنگ عمومي كاشمر به رؤساي ادارات كاشمر پيشنهاد داد تا هر يك از آنان در ادارات خود، با اجراي برنامه هايي از جمله برگزاري مسابقات كتابخواني، عوامل و كاركنانش را به كتابخواني تشويق كند زيرا هر چه كاركنان بيشتر اهل فكر و مطالعه باشند كارآيي و شادابي آن ها بيشتر است زيرا يكي از آثار مطالعه، ايجاد نشاط و ارائه انرژي مثبت به انسان است.

حجت الاسلام يعقوبي گفت: در طول شبانه روز حداقل يكي دو ساعت مطالعه به ويژه در همان رشته مربوط به كار و تخصص خود لازم است لذا بايد هر اداره اي كتابخانه كوچكي متشكل از كتاب هاي مربوط به كار و مسووليت خود داشته باشد تا كاركنان با مطالعه از نظرات جديد و شيوه هاي پيشرفت كار خود اطلاع پيدا كنند.

وي افزود:همان طور كه در حوزه هاي علميه بايد اجتهاد به روز باشد در ساير تخصص ها هم بايد به روز باشيم و يكي از راههاي آن مطالعه است.

7497/659